Är sugen på lite mer riv i bilen. Sitter KCR trimchip i den för tillfället o laddar ca 0,7bar. Är inte mer gjort med motorn vad jag vet. Chippet ska ge 220hk/320Nm vid 0,9bar enligt KCR. Funderar på att köpa ställbar btr med tryckmätare o ställa upp soppatrycket till 3,5bar, skaffa ställbar wastegateklocka o ställa upp laddtrycket till 1bar. Vore det något bra kombination eller? Är lite novis med turbomotorer nämligen. Med vänlig hälsning Viktor
Vissa faller för grupptryck andra faller för laddtryck
Jag vill råda dig att googla om hur saker i motorn fungerar och vad dom har för uppgift. Du har en lambdasond för att känna av motorns "blandning" genom avgaserna, ökar du soppatrycket kommer blandningen bli fetare, men om just 3.5 bar är det magiska trycket kan nog ingen svara på, du får justera efter att du läst av lambdan. Hellre fet blandning på låga varv och korrekt vid turbotryck än lagom blandning på låga varv och vilket blir magert vid höga varv.
Det finns en del att läsa sig till på nätet skulle jag vilja tro.
Jag hade 1,1-1,2 bar i min förra 945, med båda boxarna chippade förstås. Gick hur bra som helst, fick dock byta turbo efter kanske 2000 mil. Den hade börjat glappa lite Men den kostade 350 spänn på skroten så det var det värt