3719
Sök

Saab 93 turbo årsm 01 starta inte

14 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
Hej har en saab 93 turbo årsm 01 som inte startade idag !!! hörde inte att soppa pumpen gick igång när jag vred på tändningen. så den byttes idag utan framsteg hjälp och tips uppskattas :smile!!!

Laddtrycks-cowboy, Saab-mekaniker, Motorprovning.
71 Inlägg
20 juli 2013
Kan du höra pumpen surra efter bytet då? Satte du tillbaka rätt slang på rätt plats?

Fd Saabmekaniker
Numera AVL Motortestcenter, Powertrain Engineering.

443 Inlägg
20 juli 2013
Kanske en dum fråga, men har du kollat säkringen?

14 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
pumpen hör man att den går , alla slangar sitter rätt dubbel kolla innan tanken åkte upp , säkringen till pumpen är hel även alla andra.

14 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
värt att tillägga den går igång på startgas !!! ska man prova byta filter fast det är fräscht ? vart är bästa ställe att kolla så det är soppa fram till motorn på en saab ? / aldrig skruvat saab tidigare ....

4 670 Inlägg
20 juli 2013
Lossa soppaslangen vid feulrailen o kolla om det kommer soppa

14 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
Okej smile får prova de imorgon smile

14 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
Provade idag att lossa slangarna vid fuelrailen men knappt en droppe soppa rann ur ...

443 Inlägg
24 juli 2013
Då låter det ju som att du antingen kopplat fel eller så är en slang av någonstans, kolla om du får soppa till filtret också. Pröva också slå en 10 liter i tanken, för att vara på den säkra sidan.

14 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
Okej smile

71 Inlägg
25 juli 2013
Du har kopplat trycket på returen förmodligen. Har fått räta till samma fel folk gjort förut. Den gången hade Svenska Bil vart där och härjat wink

Fd Saabmekaniker

14 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
Trycket och returen sitter rätt !!! har inte tid att kolla mer på bilen innan helgen .

71 Inlägg
29 juli 2013
Vrid på tändningen ett par gånger med "påslagstid" på 2 sek. Sätt sedan en mejsel i fuelrailens ventil mitt på. Kommer det soppa?

Rör sig varvräknaren när du håller på starten? (dvs hoppar den upp till 150-200 rpm?)

Fd Saabmekaniker

14 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Kommer inte soppa upp till fuelrailen ! har inte kollat varvräknaren ! tongue

6 Inlägg
7 augusti 2013
Jag har precis samma problem med min saab hmm soppa kommer fram så kompisen tror att de kan va nån givare som gett sig.

Nån som vet vad det kan vara för givare? (utom vevaxelgiv)

"Har du tankat bromsvätska eller!"

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
7 augusti 2013
Maadz skrev:
Jag har precis samma problem med min saab hmm soppa kommer fram så kompisen tror att de kan va nån givare som gett sig.

Nån som vet vad det kan vara för givare? (utom vevaxelgiv)

kollat tändkassetten?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

1 020 Inlägg
8 augusti 2013
När du byta pumpen plocka du av plastlocket pumparna har när dom. Är nya?? Har själv gjort den tavlan.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

6 Inlägg
15 augusti 2013
Vad köpte du för pump ? Mitt fel var att bilen stanna, bytte pump,filter,vevaxelgivare ect. De visa sig vara den nya bensinpumpen ( Biltemas) som inte orkade. Tydligen ett standard fel.

Även säkrings spärr(larm) som finns i vissa Saab modeller kan va sista spurten för att bilen ska starta.

smile lycka till

"Har du tankat bromsvätska eller!"

Sök