Tjenare!
Har letat ett tag denna kväll efter lösningar på mina problem men lyckas inte komma fram till något som löser alla problem, tänkte kolla runt om någon kunde dela med sig av sina kunskaper till mig!
Det är så att jag nyligen köpte min första bil, en Volvo S60 från 04. Bilen går skiiitbra och jag kan inte tänka mig en bättre bil för tillfället. Det enda jag har problem med är ljudet. Då menar jag inte nödvändigtvis just högtalarna men jag börjar tröttna rejält på att bränna en ny skiva varje gång jag hittat nya låtar. Är lite av en musikfantast så det blir ett par nya låtar i veckan och därmed en ny skiva per vecka... Därför har jag nu kollat runt på aux-adaptrar och nästan funnit svaret. Jag tänkte först att jag skulle lägga över all musik till min android och köra med en USB-adapter från carputer-shop. Jag vill egentligen inte ha bara en aux-adapter eftersom jag vill kunna använda rattknapparna för att byta låt, känner mig osäker på körningen annars om jag ska sitta och bläddra på telefonen. Men om jag skaffar en USB-adapter, då måste jag fortfarande lägga över musiken till mobilen, vilket nästan är lika jobbigt som att bränna en ny skiva... Därför tänkte jag skaffa Spotify Premium till mobilen och sedan plugga in den till USB-adaptern. Men då slog det mig, laddas telefonen då? Och funkar det ens utan GROMs egna app?(Rattknappar plus att den laddar). Jag såg även att det gick att skaffa en extra usb-sladd till en aux-adapter för att hålla den laddad medan jag kör men då funkar inte rattknapparna och då var jag tillbaka på ruta ett.
När jag även får pengarna från allt sommarslit så tänkte jag köpa mig en bas och ett slutsteg samt byta ut några av högtalarna i bilen. Är det enkelt att koppla slutsteget själv eller är det något som jag kommer få problem med?
Känner mig väldigt kluven angående det mesta men jag är säker på att på något sätt måste jag få in min egna musik i bilen så jag slipper skitkvaliteten via radion samtidigt som jag slipper alla skivor och nerladdning av låtar...
Är det någon som kan lösa mina problem eller kan någon dela med sig av hur de själva har gjort?