3071
Sök

Bilen vägrar starta (helt plötsligt)

19 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Tja! Åker hem från en hockeymatch och parkerar bilen.Ställde mig inte så bra så jag startar bilen igen och körde fram och stänger av bilen. Ber sambon att ta bilen för att köpa mat och hon knallar ut. Hon ringer och säger att bilen inte startar,jag går ut och testar med samma resultat. Bilen tänder men bara tuggar! Har en Skoda RS. Så vad fan kan ha hänt?

Forummoderator
26 325 Inlägg
22 september 2013
Några felkoder?
Annars, när är tändstiften senast bytta?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

19 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Några felkoder?

Felkoder har jag ej kollat! Men 5 min efter jag körde den så blev det såhär.. En polare sa nu att den kan ha blivit sur pga att jag starta bilen körde en liten bit och stängde av direkt,och en annan sa att det kunde va soppapumpen. Tändstiften vet jag inte när dom byttes köpte bilen för 6 mån sen.

Forummoderator
26 325 Inlägg
22 september 2013
Lundberg83 skrev:
Mack skrev:
Några felkoder?

Felkoder har jag ej kollat! Men 5 min efter jag körde den så blev det såhär.. En polare sa nu att den kan ha blivit sur pga att jag starta bilen körde en liten bit och stängde av direkt,och en annan sa att det kunde va soppapumpen. Tändstiften vet jag inte när dom byttes köpte bilen för 6 mån sen.

Min V70 reagerar faktiskt likadant, om jag tex startar bilen i garaget, kör ut, stänger av, stänger porten och sen försöker starta igen. Är som att det flödar till lite väl mycket till tändstiften eller nåt.
Dock så startar han alltid, men går lite oroligt i några sekunder bara.

3 722 Inlägg
22 september 2013
Samma problem hade vi med vår tidigare tjänstebil. Skoda Octavia TDI. Hade mycket problem med kortslutningar som käkade batteriet. Hade även problem med det du beskriver. Då va det något stift som brändes om jag minns rätt

19 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Digital_Kicker skrev:
Samma problem hade vi med vår tidigare tjänstebil. Skoda Octavia TDI. Hade mycket problem med kortslutningar som käkade batteriet. Hade även problem med det du beskriver. Då va det något stift som brändes om jag minns rätt

Ok! Blir åh kolla tändstiften imorgon då!

19 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
BILEN LEVER! Nu hoppa den igång,märkligt! Men tack för svaren!

Forummoderator
26 325 Inlägg
22 september 2013
Lundberg83 skrev:
BILEN LEVER! Nu hoppa den igång,märkligt! Men tack för svaren!

Skulle tro att tändstiften har torkat upp tillräckligt, därav anledningen till varför han startade, hehe.

6 629 Inlägg
22 september 2013
Tror din motortemp givare är på väg att ge upp, hyfsat vanligt fel att de "kall startas" när temp givaren pajat så surar den ner sig.

De/Dem

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
22 september 2013
Är relä:et (strömförsörjnings-relät) dåligt kan du ha dessa fenomen, ganska vanligt på dessa elsystem, men som föregående talare kolla gärna upp felminnen

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Sök