hur är det med en bakhjuls driven bil på vinter. jag har hört att många avstår från att köra en sån är det verkligen så. de sägs att man kan få sladd och så.
hur är det med en bakhjuls driven bil på vinter. jag har hört att många avstår från att köra en sån är det verkligen så. de sägs att man kan få sladd och så.
Du kan ju få sladd med alla bilar? Bakhjulsdrivna kan väl vara lite "farliga" om du inte är van vid att ställa, och kommer det då ett kast med bakvagnen så får en del panik. Tycker dock det är roligare att köra bakhjulsdrivet eller fyrhjulsdrivet på vintern, roligare ställ med dom
Men om man däremt skulle få en ovälkommen sladd med en bakhjulsdriven bil så är det mkt lättare att häva sladden. Framhjulsdriver går bara rakt fram i kurvorna!
har en bakhjulsdriven bil till vintern för att de e så jävla roligt att köra bakhjulsdrivet fick körkortet förra vintern och körde också då bakhjulsdrivet på vintern man lär säg att hantera bakhjulsdrivet RWD 4 FUN:)
bakhjuls drivet är det ända sättet att lära dig häva sladdar iof så misslyckas man brutalt i börgan men det kommer hehe köp en gammel skrothög och ut och kör så kan du de sen hehe lycka till mvh
"bakhjulsdrivet är ändå sättet att lära sig häva sladdar"
Nja... Det håller jag inte med om. Visst, det är roligare att sladda med bakhjulsdrift men det går lära sig häva sladdar med framhjulsdrift också. Väldigt olika sätt att göra det dock.
Jag avstår att köra min efter som det är försa året jag har körkort vill läramej köra bättre innan jag tar ut min nyrenoverade
Du lär ju aldrig bli bra på vinterföre om du bara kör på sommaren! Det är bara ut och kolla vad bilen går för på en parkering först.
De e de jag vill inte köra min bakhjulsdrivna utan kommer köra mammas bil i vinter ochså beronde på att jag håller på med en motorrenovering samt att jag inte har vinterdäck
När man väl får sladd med baken i en kurva med en framhjulsdriven bil är det bara att åka runt... vilket jag fick erfara med en saab förra året, trodde inte man skulle få bredsladd, men det var inga problem... men man har ju tjuvtränat lite när det är blött och kväll med volvon, så det ska nog lösa sig bra