2443
Sök

Xenonkonverterat Polo 6n, slår på belysningen och intrumentet återställs/dör!

17 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
#1
Ja som rubriken lyder så har jag dragit på ett billigare eftermarknads Xenon-kit (H4, bi-Xenon) på polon min i hopp om att få lite bättre ljus. Men vissa gånger när jag startar bilen så dör mitt kombi-instrument och återställs! Hela instrumentet slocknar och startas upp igen efter typ 1 sekund. Alla mätare går i botten men hamnar på sin vanliga position igen efter att instrumentet startat upp igen, klockan går till 0:00, trippmätaren slår om till 0km. Det är även något ifrån instrumentet som surrar ett litet tag. Vad är det som händer? Kan det vara något så enkelt som att dom inte får tillräckligt med ström? Bör man koppla dom till generatorn istället (om det ens är möjligt)? Detta inträffar oftast när bilen stått avstängd ett tag, men även ifall bilen fått stå igång ett tag, eller att man börjat köra, och sätter igång halvljuset så kan instrumentet stängas av. Men det händer som sagt inte varje gång.

There's only one ways and that's forward... sideways! (4x4)

735 Inlägg
9 november 2013
#2
Kopplat med en reläsats?


17 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
#3
Ja, nån reläsats som följde med Xenonkitet.

There's only one ways and that's forward... sideways! (4x4)

735 Inlägg
9 november 2013
#4
Mcfly91 skrev:
Ja, nån reläsats som följde med Xenonkitet.

Hur har du kopplat?

Jag har kopplat såhär, fast då på min S70:

styrström från ena halvljuskontakten
röd strömkabel direkt på batteriet

hastig bild
http://gyazo.com/c28cefe77a574de59927fa6297d39895.png
1 och 2 är lamporna
Senast redigerat av xeno95 (9 november 2013)


17 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
#5
Jaa, det följde ju med en styrströmskontakt som passade i bilens H4 kontakt där den tar stystrström från både hel och halvljus (och reläjord), sen går det en plusskabel från relät som sitter kopplat till batteriet och 2 stycken separata jordkablar från varje ballast varav ena går till chassijordenn och den andra fick sitta direkt på batteriet.

There's only one ways and that's forward... sideways! (4x4)

735 Inlägg
9 november 2013
#6
Mcfly91 skrev:
Jaa, det följde ju med en styrströmskontakt som passade i bilens H4 kontakt där den tar stystrström från både hel och halvljus (och reläjord), sen går det en plusskabel från relät som sitter kopplat till batteriet och 2 stycken separata jordkablar från varje ballast varav ena går till chassijordenn och den andra fick sitta direkt på batteriet.

Hmm, googlar man på det så verkar det vara ett vanligt problem
https://www.google.se/search?q=cluster+ … p;ie=UTF-8



Sök