Jag kör cirka 6000-7000 mil per år om man räknar med jobb osv. Haft körkort i 10 år.
Tycker det är solklart, dubben hjälper. Ofta är jag ute tidigt på morgonen när de inte hunnit salta/sanda. Kör jag utan dubb blir det genast mycket svårare. Och i innerstan (sthlm) behövs VERKLIGEN dubben när det e som halast. Folk går kors och tvärs, mot rött osv. Dubben stannar din bil SNABBARE på is, det är bara att googla fram svaren, för om det är något som dubben är solklart bättre på, så är det is.
Collin på Aftonhoran visar att dubben nödvändigtvis inte har med partiklarna på Hornsgatan att göra. Mer forskning kring detta krävs helt klart.
Men att förbjuda dubben pga av detta? PATETISKT. O dessa idioter ska få styra vårt land. Otroligt. Nu Hornsgatan och snart måste vi skatta för att köra med dubb? allvarligt...
Däcken utvecklas till det bättre, se på Nokian Hakka 8, som säger sig riva upp mindre partiklar. Bättre däck och bättre sanering av gatorna som har "mest partiklar" är lösningen. Inget jävla förbud! För att som åker på friktionskit som kräver att ytan är uppruggad då?
Senast redigerat av Anders1984 (24 november 2013)
Man kan inte baka en kaka utan MYCKET DEG!