3699
Sök

Hackande servo 960

2 415 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
jag har ett litet problem med min 960.
när jag svänger runt så går ratten lätt och efter ½ varv så går den trögt lite sedan lätt igen och så upprepas proceduren till man har svängt fullt. någon som vet va de kan vara?
olja finns i
remmen låter lite men ingen skillnad om man spänner upp den lite.
några tips?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

194 Inlägg
24 november 2013
Testat att lufta servon?

2 415 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
LeijonxP skrev:
Testat att lufta servon?

är väl endå självluftande på vitblockare?? aldrig haft dessa problem innan. har säkert kört 800 mil med detta och de försvinner inte..

194 Inlägg
24 november 2013
Ingen aning om det är de:) det va det första som slog mig för det va så på min 940.

165 Inlägg
24 november 2013
Tryck_o_pys skrev:
LeijonxP skrev:
Testat att lufta servon?

är väl endå självluftande på vitblockare?? aldrig haft dessa problem innan. har säkert kört 800 mil med detta och de försvinner inte..

Jag har någonting liknande på min 960, när man svänger så kan den inte riktigt bestämma sig om den vill hjälpa till eller inte, så det blir bara att den håller på att hacka lite lätt, jobbigt som fan.

Inte felsökt det än, med det pytsar ut olja runtom behållaren, någon backventil kanske är lite sliten?

Han har ju fyrhjulsdrift fan!
Aah men du, jag har raggarspinn!

2 415 Inlägg
25 november 2013
Trådstartare
xenon skrev:
Tryck_o_pys skrev:
LeijonxP skrev:
Testat att lufta servon?

Jag har någonting liknande på min 960, när man svänger så kan den inte riktigt bestämma sig om den vill hjälpa till eller inte, så det blir bara att den håller på att hacka lite lätt, jobbigt som fan.

Inte felsökt det än, med det pytsar ut olja runtom behållaren, någon backventil kanske är lite sliten?

okey. min läcker inget faktiskt. inte en droppe nån stanns på marken än.. "peppar peppar ta i trä"
jag får väl ta och kolla lite mer exakt vid kamremsbytet om ja ser något

Sök