3743
Sök

Saab 93ss -03 Amp1'an, eller?

3 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
Det är ju många som har problemet med att de inte har något ljud i sina dörrar pga att amp1 lagt av, men dessa säger då att radion slutar helt att fungera.
Det som uppstår för mig är att ljudet slutar fungera IBLAND, kan sluta fungera i flera dagar och sedan helt plötsligt fungera.
Men själva lcd displayen startar och jag kan manövrera mellan Radio/Cd/System, och gå in på System och kolla inställningar samt ändra. Går dock inte att trycka på Radio eller Cd, då händer ingenting, den bara stannar i samma meny.

Är detta som många andra också upplever det eller skulle det kunna vara något annat mystiskt? Iomed att Lcd'n fortfarande är igång och går manövrera bland alternativen?

Ingen oxid på amp1, kretskorten rengjorda med contactcleaner, inga brända ledningar, ingen rost på chassit. Kanske bränd komponent?
Har testat loopa Cdspelaren, fortfarande samma fel.

mvh
Senast redigerat av mynthix (23 oktober 2013)

32 Inlägg
23 oktober 2013
Kolla om du ser att det är en massa oxid på amp1:an.
Sitter under förarstolen.

3 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
bonden_no1 skrev:
Kolla om du ser att det är en massa oxid på amp1:an.
Sitter under förarstolen.

Har haft av den, rengjort den från allt, ingen oxid någonstans, inte ens en rostfläck på chassit...

32 Inlägg
24 oktober 2013
Men var det oxid på den innan du rengjorde den?

3 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
bonden_no1 skrev:
Men var det oxid på den innan du rengjorde den?

Nej ingen oxid någonstans...... Känns som jag måste hitta någon jag kan låna en av och testa..

32 Inlägg
26 oktober 2013
Börja annars med att åka in till en Saab verkstad och läs ut felkoder.

26 Inlägg
3 december 2013
bonden_no1 skrev:
Börja annars med att åka in till en Saab verkstad och läs ut felkoder.

Hade tydligen 2 account. Iallafall, Inga felkoder..

Sök