Hej!
Har ett problem med min d24, ska försöka ta det så tydligt som möjligt.
Började med att jag köpte motorn. Bytte glöstift och turbo, sen körde jag med den. Men hade lite problem med att den läkte olja och dieselpumpen tappade trycket och blev svårstartad. Efter att den stått en natt i garaget såg man att det var både olje och diesel pölar under bilen. Sket i de just då och körde sommaren ut.
Nu under hösten har jag bytt kamrem, pumprem, vattenpump, alla packboxar utom den bakre vevaxelpackningen och dieselpumpen. Nu när jag har fått igång den så blir den ändå svårstartad liksom som att den hoppar igång och inte går riktigt, precis som att det har blivit luftfickor i nån av spridarören men när den går igång går den fint också går den inte riktigt på tomgång. Dessutom knackar den ganska mycket vid gaspådrag. Har låtit den stå i fyra fem timmar avstängd då öppnade jag retur "skruven" uppe på pumpen då var diesel ända upp. Alltså kan den inte själva pumpen läka..

Har kommit på några anledningar att den är svårstartad själv
- Det är skit i spridaren så att den inte stänger helt.
- Skit i spridaröret
- Pumpen är för mycket påställd samband med att pumpen inte står rätt (har skruvar på pumpskruven men det gjorde varken till eller från tror jag...)
Dessutom hur viktigt är det att pumpen står rätt så att säga? Kan de vara de i samband med att pumpen är för mycket på ställd?
Har varit Riktigt noga med att noll ställa motor, kam och pump både när jag rev den och satt ihop den så är 99% säker på att den inte är felkuggad.
Uppskattar verkligen svar!
Tack på förhand!
