3147
Sök

Saab 9-3 Felkod B2863

26 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
Tjena, har dragit en felkod på min Saab 9-3 -99 2.0T.  Den lyder "-Sidoairbag förare , Hög resistans / avbrott".

Det borde ju vara antingen sensorn eller kabelbrott till sensorn, hade det varit styrmodulen SRS så hade väl en annan felkod kommit upp för alla airbags?

Men jag tänke felsöka med voltmeter först, enda problemet är att jag ej vet var denna lilla sensorn sitter, den borde väl sitta i förardörren eller? och någon som vet vilken spänning som ska gå fram till sensorn?

Kollat igenom hela Haynes handbok men hittar inget om sensorn.

Tacksam för hjälp smile
Senast redigerat av ALT_under_CTRL (18 februari 2014)

26 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
Märkte nu att det inte finns någon sensor att får tag på till just -99, var tydligen 03 och framåt som har det.. -.- Så är det då kabelbrott som står etta på listan, antar ju att det sitter en inbyggd sensor i airbagen, har jag fel?

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
18 februari 2014
ALT_under_CTRL skrev:
Märkte nu att det inte finns någon sensor att får tag på till just -99, var tydligen 03 och framåt som har det.. -.- Så är det då kabelbrott som står etta på listan, antar ju att det sitter en inbyggd sensor i airbagen, har jag fel?

Du har en sensor för sidoairbagen i dörren, men detta brukar vara själva airbagen i stolen som spökar.

26 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
Echonator skrev:
ALT_under_CTRL skrev:

Du har en sensor för sidoairbagen i dörren, men detta brukar vara själva airbagen i stolen som spökar.

okej, bra och veta smile ska ta och riva lite i helgen och mäta lite i stolen då, ska tydligen kunna bara va kontakten som behöver lite kontaktspray, får hoppas det är så enkelt. uppdaterar när jag vet mer

Sök