2314
Sök

Tips på Bas+Slutsteg

66 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
Söker nu en baslåda och ett slutsteg som ska fungera bra ihop och även "dunka" bra smile. Nån som har något bra tips?

Mvh jocke

Got N/A?
358 Inlägg
7 maj 2007
Ett Autostudio X-4500 MK2 + en Kicker SoloX 18" eller liknande?
Steget kan du hitta här: http://autostudio.se/
Och basen här: http://dbakuten.se/detail.php?item_id=25
Nu var det en bas och inte en baslåda jag länkade till.. Antar att det var bas du menade?
Till detta behöver du givetvis någon/några ordentliga kondningar och något/några rejäla batterin. Utbyte av generatorn kanske också sitter på plats om den du har är lite klen.

66 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
Var kanske lite väl dyrt då jag tänkt mig runt 5000 kroner nånstans för steg och bas. något dyrare kanske. Men denna bas är den något att ha JBL GT4-12 12"?

66 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Nån som vet? smile

82 Inlägg
8 maj 2007
jaxell skrev:
Nån som vet? smile

BRL har erbjudande på JBL P1220E 1500kr enligt hemsidan!Riktigt fin bas som spelar bra om man har ett bra steg.

Steg: Rockford Fostgate T3002 som är stabilt i 1ohm.

Pris:
Bas: 1500
Steg: 3998

Totalt: 5500kr men till steget bör du ha en kondensator eller liknande.

Detta bör spela på rätt bra! smile
Senast redigerat av Berra_ (8 maj 2007)

66 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Tack för svaret! Det verkade riktigt nice faktist. Skulle också höra om det är nån fara att köpa bas och slutsteg begagnat? Har hört att det inte är att föredra?

82 Inlägg
8 maj 2007
jaxell skrev:
Tack för svaret! Det verkade riktigt nice faktist. Skulle också höra om det är nån fara att köpa bas och slutsteg begagnat? Har hört att det inte är att föredra?

Det kan vara rätt lönsamt att köpa begagnat men då ska man helst pröva sakerna i fråga och se så att allt fungerar! Kolla även om kvittot/garanti finns kvar.

Köper man nytt vet man att det är nytt och att man har garanti på sakerna.

66 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Jo precis men det som är svårt när man köper nytt är att veta vad man ska ha för steg och vad man ska ha för bas. Det finns ju så mycket olika! smile

66 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare

21 761 Inlägg
8 maj 2007
Det paketet är nog inte så dumt, fast jag har inte testat dessa saker. Andra har kanske gjort det, de får ge råd.

Sök