3102
Sök

Bussnings material

4 Inlägg
31 maj 2014
Trådstartare
Tjena!
Måste byta några bussningar bak på min Toyota Celica -90 och dom verkar ha gått ur sortimentet överallt. Vet dock att man kan svarva egna bussningar men jag hittar ingenstans vart man kan köpa materialet?

Tacksam för seriösa svar!
MVH/ Fredde

3 860 Inlägg
31 maj 2014
När brorsan gick i skolan skulle dom svarva egna till sin projektbil. Dom sökte upp nån firma som säljer hårdgummi och liknande till industi mm. Gick dit eller ringde och sa som det var, vad dom skulle ha det till killarna på lagret hade bara skrattat och dom kunde byta så att säga överblivna stumpar mot en tårta till kaffet.
Borde väl finnas någon liknande industri inom rimligt köavstånd till dig kanske?

Annars kan man ju svarva hockeypuckar, blir rätt stumt.
Men, är det org du ska ha eller?
Senast redigerat av spokenratt (31 maj 2014)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

4 Inlägg
31 maj 2014
Trådstartare
spokenratt skrev:
När brorsan gick i skolan skulle dom svarva egna till sin projektbil. Dom sökte upp nån firma som säljer hårdgummi och liknande till industi mm. Gick dit eller ringde och sa som det var, vad dom skulle ha det till killarna på lagret hade bara skrattat och dom kunde byta så att säga överblivna stumpar mot en tårta till kaffet.
Borde väl finnas någon liknande industri inom rimligt köavstånd till dig kanske?

Hmmm.. Ja kanske det, men jag tänkte mer Polyreuthane "stavning?" material eller liknande.

3 860 Inlägg
31 maj 2014
Stradh skrev:
spokenratt skrev:

Hmmm.. Ja kanske det, men jag tänkte mer Polyreuthane "stavning?" material eller liknande.

Ja... osäker på stavning.. kallas pur också. Googla runt lite så wink
Men, finns det inga alls? Är ju ändå en ganska poppis bil tycker ja.. eller det är inte så längre?

Autotech

4 Inlägg
31 maj 2014
Trådstartare
spokenratt skrev:
Stradh skrev:
spokenratt skrev:

Ja... osäker på stavning.. kallas pur också. Googla runt lite så wink
Men, finns det inga alls? Är ju ändå en ganska poppis bil tycker ja.. eller det är inte så längre?

Jo jag har googlat massor, men inte hittat nån webshop tyvärr..
Ja dom va väl poppis förr, men T18 modellerna håller på att rosta bort tyvärr hmm

3 860 Inlägg
31 maj 2014
Många firmor som säljer till industri på det viset som jag tänkte har nog knte webshop så direkt.. man får nog besöka lagret eller liknande...

Autotech

3 860 Inlägg
31 maj 2014
Men, här kan man köpa universal, har man måtten kan man kanske modda lite?
http://shop.forza.se/bussningar--bumpst … 796-1.aspx

Autotech

1 948 Inlägg
31 maj 2014
alu wink

1 938 Inlägg
1 juni 2014
Delrin/POM/Nylatron, det finns mycket material, frågan är vad du använder bilen till.
Sen skall du ha hylsor till bussningarna, vi snackar precision på 0.01mm, har du maskiner för detta?
Mest kostnadseffektivt måste ändå vara ebay, det bör finnas där.
I annat fall har du några plaster lämpliga för bussningar ovan.

4 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
Glesmark skrev:
Delrin/POM/Nylatron, det finns mycket material, frågan är vad du använder bilen till.
Sen skall du ha hylsor till bussningarna, vi snackar precision på 0.01mm, har du maskiner för detta?
Mest kostnadseffektivt måste ändå vara ebay, det bör finnas där.
I annat fall har du några plaster lämpliga för bussningar ovan.

Blir en legomek som får svarva dom åt mig.
Har kollat på ebay, kan ha funnits där, men fick inte så mycket information om bussningarna måtten osv. Så kändes rätt bortkastat när ja inte alls är säker på om dom passar eller inte.

Ska kolla upp materialen du och dom andra skrivit här.

Sök