Tjenare! Som ni förstått så har jag ett problem med min Volvo 945. Ibland startar den direkt och ibland är den tvärdöd, då får man vrida av och på tändningen x antal gånger så brukar den starta. När den väl är igång så har det hänt två gånger att den dött och sedan varit svårstartad igen. Jag har givetvis letat runt på google om vad som kan vara fel och kommit fram till att trasig impulsgivare eller bränslepumpsrelä verkar vara vanliga fel. Det jag undrar nu är vilken av dessa tror ni det är, eller har ni någon annan teori? Personligen känns det mer som att det är bränslepumpsreläet då den startar ibland och dessutom kan dö under färd, eller kan trasig impulsgivare också orsaka detta? Hade jag inte varit student så hade jag köpt och bytt båda då dom inte är särskilt dyra men nu är det lite dåligt med pengar så hade helst sluppit att spendera mer än nödvändigt.
Tack på förhand!
Senast redigerat av Werndin (8 maj 2015)