2721
Sök

Volvo 240 trim -87

88 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Hej!

Jag har börjat på ett projekt att trimma min volvo 245:a.
Första steget blir att porta och plana toppen, sen dubbla ventilfjädrar vassare kam lite större ventiler extraktor rör osv.
Men jag har funderat på det lite och kommit på det att efter som det insprutare så kommer ju inga värden att stämma sen ju hur ska jag göra för att den ska gå redigt sen.
Och jag tänkte sätta dit lite värre spridare på den men vet inte var man får tag på det och undrar om man kan sätta dit från en turbo motor.
Finns det trim chip till min 240?

Limpan

699 Inlägg
29 maj 2007
Meka i allt det dära först... Sen får du mixtra med att höjja bränsletryck å justera tändningen...
Ett annat alternativ är att du plockar bort sprutet å mekar dit ett par fina förgasare istället. Chipp finns inte att köpa till 240.
Turbomotor e ett alternativ, men d kan bli väldigt svårt att få igenom besiktningen tyvärr sad

Bilgalen elektriker :)

88 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
JonasHalt skrev:
Meka i allt det dära först... Sen får du mixtra med att höjja bränsletryck å justera tändningen...
Ett annat alternativ är att du plockar bort sprutet å mekar dit ett par fina förgasare istället. Chipp finns inte att köpa till 240.
Turbomotor e ett alternativ, men d kan bli väldigt svårt att få igenom besiktningen tyvärr sad

Jag gillar inte förgasare;)
Jasså varför e turbo så svårt att få igenom då?

Limpan

905 Inlägg
30 maj 2007
har du en 240 från -75 så borde det inte var nå problem. men eftersom dom nya reglerna säger att du inte kan konvertera din bil till turob och få igenom den utan du måste ta en turbo motor från befintlig bil som har katalysator(enklast) sen föra över allting. då borde det gå.

kolla med sfro.

Mr White
1 072 Inlägg
30 maj 2007
Chip finns å köpa till LH 2,4..Såg de på nån sida.Tror de var qvarnströms sida.Men frågan är om de ger nått...Ja kör själv med en portad å planad 531,vx-kam...Funkar hur bra som hälst me avgasvärderna.

88 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Aha ok, om ni undrar varför jag e en sån amatör så e jag bara 15år tongue så jag e under träning wink

Limpan

23 Inlägg
30 maj 2007
Jag håller på med samma sak men med två Dellorto DHLA 48or och jag avråder dig från förgasare om du nu redan har insprut och inte är intreserad av förgasare det är inte billigt me förgasare om man säjer så. Men om man får låna dätta forumet lite så undrar jag när man behöver rostfria ventiler? Jag ska inte överladda
Senast redigerat av brekas (30 maj 2007)

Sök