2464
Sök

Slutsteg problem / protection i samband med lågnivåkablar

Mental retard :D
98 Inlägg
15 september 2015
Trådstartare
Hej.

Jag har en baslåda i bilen samt ett slutsteg som har fungerat bra rätt länge. Byta nyligen bil och flyttade över allting utan större bekymmer fram tills igår. Spelade på som f*n när allting plötsligt blev tyst...
SLutsteg "Alpine 4/3/2 MRV-F407

Tittade på steget och allting blinkade som en julgran.
Power = blinkar rött
Music = gul/grön minns inte
Protection = lyser rött

Googlade på tänkbara fel och jorden var då det som nästan alla har gemensamt. Dubbelkollade denna idag, lossade allt rengjorde mm och såg till att den är OK!

Problemet kvarstår dock.

Testade ta loss alla kablar till högtalarna men samma sak där.
MEN ! När jag tar loss kablarna till lågnivå så händer något jag inte riktigt kan förklara och här behöver jag hjälp smile
(inga kablar utom ström inkopplat + / - samt remote)
När jag tar loss dessa 2 lågnivå kablar så ändras Power från blinkande till fast grönt sken, music gul men protection är kvar som fast röd.
Så fort jag kopplar in lågnivå igen (oavsett om det är ch 1-4) så börjar power blinka rött igen.
Detta får mig att tro att det är något fel på lågnivå kablarna men eftersom det är el i slutänden så kan det lika gärna vara leverpastajmackan som inte är byttad....

Har någon en ide om vad som kan orsaka detta eller i vilken ände jag ska leta i ?
Alt om steg eller huvudenhet är kaput sad

Tacksam för alla svar!!

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

372 Inlägg
16 september 2015
Koppla in telefonen (3,5mm - rca) på steget. Funkar det då, så är det lågnivåkablarna. (Eller tidigare)

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

Sök