Börjar bli lite sugen men det finns mycket att välja på och mycket att läsa på nätet. Det är lite som när man börjar googla om att man har ont någonstans, man får en miljon svar och blir inte ett dugg klokare i slutändan
Någon som har kört/kör en vanlig Steg 1-optimering till sin S3? Vilken kör ni isåfall och vilken årsmodell av S3 kör ni? Manuell eller automat? Vilken är den angivna effekten på den optimeringen?
Anledningen till att jag frågar är att om man läser runt lite på framförallt audi-sport.net så är det många som vittnar om att kopplingen är lite av en svag punkt på 8P-modellen. Vad jag kan läsa mig till så verkar maximalt vridmoment som originalgrejerna pallar ligga på runt 400-430Nm men det varierar såklart mycket från bil till bil.
Har sett lite olika alternativ och jag vet att man inte ska titta för mycket på siffrorna så därför gjorde jag den här tråden. BSR, Svensk Motoroptimering (SMOAB), TM Chiptuning är väl de svenska alternativen jag tittat på. I England finns det ganska många som kör på Shark Performance så det kanske också är ett alternativ kanske.
Mycket text.. men ja, bara att skriva ner era erfarenheter. Skulle uppskattas
Stertman motorsport i Nynäshamn är killarna du ska prata med när det gäller Audi. Dom löser det, kopplingen är nog inte klen utan det hänger på hur du kör.
Jag kan rekommendera BSR också, de har ju ett bredare utbud och är inte låsta till ett visst märke/modell, men de är seriösa och väldigt duktiga på det de gör.