3177
Sök

Problem med start, Audi A3 -05

24 Inlägg
3 februari 2017
Trådstartare
Jag har en Audi A3 -05 som har problem med starten allt oftare. När man vrider om nyckeln så startar den men dör direkt vid första försöket, vid andra försöket ger den ifrån sig ett ljud "nynyny" tills man släpper nyckeln och sen på tredje går den oftast igång helt. Idag så vägrade den dock totalt, och gick igång först när jag gav gas vid starten.

Detta problem har pågått i över ett år då och då, men då alltså nästintill alltid gått igång på tredje försöket.
- Jag har provat med en annan nyckel, och samma problem då.
- Felsökt på tre olika ställen utan att den visat någon felkod.
- Händer både när det är kallt och varmt, torrt och fuktigt.
- Händer oavsett om jag kört lång eller kort sträcka.

Är det någon som har någon idé på vad det skulle kunna vara? Är inte så sugen på att lämna in bilen utan något hum, då det skulle innebära att de förmodligen kommer behöva gå igenom allt vilket blir himla dyrt.

Audi A3 1,6 -05.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
3 februari 2017
Kolla batterianslutningen först o främst att det är ordentlig kontakt på polerna.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

6 100 Inlägg
3 februari 2017
Hej!
A och O för att få en förbränningsmotor att fungera bra är att  sköta om den!
När bytte du olja och filter senast? Luftfilter? Rotor och fördelarlock? Tändstift?
Kollat att det inte finns luftläckor genom att spraya på startgas vid slangar till insug?
Kollat att slangen till vevhusventilationen inte är igensatt? Kollat att det inte finns läckage vid avgassystem? Osv
Senast redigerat av jaka54 (3 februari 2017)

Sir
935 Inlägg
4 februari 2017
Låter som dåligt batteri. Prova koppla in ett annat batteri och prova ochse om den beter sig likadant.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

24 Inlägg
9 februari 2017
Trådstartare
Senaste veckan har den startat felfritt på morgonen, men funkar inte när jag ska köra hem. Samma visa varje dag. Har ca 2 mil till jobbet.

Sök