3356
Sök

byte av ljudämpare på bmw e36!?

68 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
är det nån som har bytt ljuddämpare på en bmw e36 till en sportljuddämpare? isf hur har du satt fast den? använde du orginalfästena?

mkt tacksam för svar!!

blinka med blåljusen om du vill "rejsa"!

1 813 Inlägg
4 maj 2007
hejsan... min granne vet jag gjorde det.. du får bygga egna fästen.. svettsa på lite krokar å böja dig fram smile annars får du köpa en komplett satts till din bil för 5-6 tusen så slipper du krånglet;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

638 Inlägg
4 maj 2007
jag gjorde en egen anordning. har inga bilder på det men ska försöka förklara. jag gjorde det utan att svetsa något.

ta en bit stålband med hål i och böj runt dämparen sen får du ta en bit stålbalk och skruva fast mellan orginalfästena sen göra ett hål i balken som du skruvar fast stålbandet i.

tror inte du fattar min förklaring smile men de e väll inte så svårt bara du e lite händig så börja med att ta bort orginaldämparen sen försök hitta en lösning bara, det gjorde jag. hade inte en aning om hur jag skulle lösa det förrän jag hade vinkelslipen i händerna smile

lycka till.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

13 Inlägg
22 juni 2007
Jag satte precis fast en japsdämpare med egenbyggt avgassystem på min 325 Coupe. Det jag gjorde var att jag tog en plåtbit, mätte avståndet mellan upphängningarna bak och kapade till en bit som var ca. 3-5 cm längre på vardera sida. Sedan satte jag den i skruvstädet och böjde till bitarna så dem såg ut som ett U ungefär (fast med 3-5cm på på "uppåtsidan". Sedan är det bara att borra hål i som korta sidorna och föra in orginal muttrarna som är M5. KLART! Ska fixa bilder inom några dagar så kan du se! smile Ingen svets behövs alltså! /Stenman

study
772 Inlägg
23 juni 2007
hur låter den med en japs dämpare lär ju inte smyga fram precis.

13 Inlägg
24 juni 2007
Ja den låter kanske lite mer än vanligt men jag tycker ändå att över 2500rpm så framhäver den bra den raka sexans lite vassare och råare ljud bra! Ska försöka få dit ett litet filmklipp idag så kan du se på ett ungefär eller om du vill att jag skickar ett klipp på msn till dig! Ge mig adressen bara så löser vi det senare idag! /Stenman

Sök