Hej! Skulle besiktiga bilen häromdan och fick en tvåa på att bilen går att starta i alla lägen på växelspaken. P R N D 2 1...
Just nu vrider jag bara runt tändningen och sen är det kopplat till en knapp som ska vara sista ''läget'' på tändningen. Tror det är startspärren som gått sönder, så den känner inte av att den är på P eller N.
Man kan vrida spaken till alla lägen när motorn är avstängd, ska man kunna det? På en polares 940 går det inte att rubba spaken först bilen är igång.
Det jag undrar är hur jag löser detta, vart sitter den där spärren, eller kan det vara något relä? Bilen har startat en gång med bara nyckel i min ägo, annars har man fått använda knappen som hjälp. Just nu när man vrider på nyckeln till läge 3 så klickar det bara, från 2 st relän, Är bokstav J och K på dem.
Vet inte vilken av automatlådorna det är förutom att det ska vara den stabilare lådan då det är en gammal polisbil och dom ska ju såklart ha det rejälaste hehe.
En annan liten fråga är, kan man byta katalysator från en helt annan bil? Har en gammal mazda 626 2.0 från 87 och undrar om den skulle fungera i denna bil. Då avgasvärdena är skyhöga också.
Tacksam för svar=)
Senast redigerat av Leafly (17 maj 2018)