3452
Sök

Bmw 318i 1998. Nån snäll själ som vill hjälpa mig?

22 Inlägg
28 maj 2018
Trådstartare
Hej på er!

Min bil har gått lite trögt och blivit väldig seg känns som den har tappat kraft men för ungefär 20 minuter sedan
så gjorde jag felsökning och fick upp P0130 kod och har kollat upp det och fick fram : O2-sensorkrets (bank 1, sensor 1) och vad menas med det? vad är det som behövs åtgärdas? Tack på förhand!

4 261 Inlägg
28 maj 2018
Possible causes Faulty Front Heated Oxygen Sensor Bank 1 Front Heated Oxygen Sensor Bank 1 harness is open or shorted Front Heated Oxygen Sensor Bank 1 circuit poor electrical connection Inappropriate fuel pressure Faulty fuel injectors Intake air leaks may be faulty Exhaust gas leaks

Read more: https://www.autocodes.com/p0130.html

säkert nån jäkla sensor som jäklas, frågan är vilken av dom alla.
haru några andra symptom?  tomgång? kan vara allt möjligt från nån sensor till nån tändspole som gett upp.

22 Inlägg
28 maj 2018
Trådstartare
Tack för svar!

alltså den har inte så mycket kraft och när jag sätter igång bilen så går det några sekunder så tänds en gul motorlampa och sen släcks den efter några sekunder..
Vad hade du gjort i min sitts? vet inte vart jag ska börja kolla sad

4 261 Inlägg
28 maj 2018
AntaniosRs skrev:
Tack för svar!

alltså den har inte så mycket kraft och när jag sätter igång bilen så går det några sekunder så tänds en gul motorlampa och sen släcks den efter några sekunder..
Vad hade du gjort i min sitts? vet inte vart jag ska börja kolla sad

går han ojämt? skakar han? kanske nån slang som är lös till insug eller kanske nån tändspole som gett sig. finns även flera sensorer som kan ge sig men inget som jag känner igen som skulle ge sånna symptom av bara en sensor. beroende på vart du bor så skulle ja lämna in hos närmsta alibaba som du känner, inte för att vara sånn men brukar alltid lämna mina billigare bilar hos ali för att slippa betala mycket och dom brukar vara väldigt trevliga och billiga. Där jag lämnar min bil brukar det vara nästan gratis för en felsökning. är du nära stockholm kan ja rekommendera nån för dig.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök