Tjenare Garaget, Nu kommer jag med en liten kluring som 2 verkstäder inte klarat av att lista ut.
Tänkte höra om ni kanske hade en aning om vad det kan vara.
Det är så att när jag kör med min Volvo V70 D5, så sväljer den ner ALLT vatten i expansionskärlet.
Den blir alltså helt tom under drift. Låter jag bilen svalna så återkommer ytterst lite vatten i kärlet. Men lossar jag locket kommer allt vatten tillbaka upp i behållaren. Sen kan jag köra bilen i kanske 2 - 3 dagar, så sväljer den alltihopa igen.
Verkstäderna har haft inne bilen, Dom har provtryckt systemet och den släpper inget tryck, dom har även haft itu och spolat hela systemet samt luftat. Den fortsätter att bygga detta tryck.
Alla slangar är kontrollerade och det är ingenting som sväller, och jag tror inte heller att det kan vara något i motorn som sväller direkt.
Kan även påpeka att bilen går felfritt i övrigt och den ryker INGET alls (som brukar vara vanligt vid toppackning) Där är varken olja i vattnet eller vatten i oljan heller.
Så har ni några idéer så bara spåna på. Jag tar emot allt och provar allt ni har att ge mig !
Tackar på förhand ! // Fredrik.