2933
Sök

Köpråd: Mercedes W126

15 Inlägg
3 november 2020
Trådstartare
Hej!

Tänkt skaffa mig en w126 sel i början på nästa år. Hur ligger de i pris ungefär i bra skick? Kollat på blocket men det finns inte många att välja på.

Antar att det enklaste blir att importera från exempelvis Tyskland? Hur är efterfrågan i Sverige på de? Tänkte om man får tillbaka pengarna om man skulle besluta sig för att sälja efter ett tag.

Finns det några vanliga fel man ska kolla efter? Hur är takluckorna i hållbarhet? Precis sålt min w123 där takluckan läckte in vatten.

480 Inlägg
4 november 2020
Jag föredrar serien efter.
Men w126 största bekymmer är väl att de varit billiga bilar med dyra reservdelar ett tag.
Fusklagningar och ren åldersutmattning är väl det värsta!

1 141 Inlägg
4 november 2020
Det är ju Mercedes så motor och låda knallar på i all evighet om grejerna sköts ordentligt. Men räkna med att få tanka ofta...

I övrigt så är det väl främst rosten man ska se upp med. Trösklar, bakvagnsinfästningar, skärmar, nederkant på dörrar är utsatta men även under bakrutan kan det bli rejält kexigt.

Prisbilden vetefan, dom börjar bli ovanliga här landet så det finns nog större utbud i Tyskland MEN det är inte säkert att dom är billigare där för det.
Priserna är förvisso påväg uppåt här också men om det lönar sig? Tveksamt...

Sök