3140
Sök

Audi a4 uppgradering?

11 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
Undrar om det är någon här som har någon erfarenhet av XSpower paketet (grenrör, turbo, spridare, ic?) till A4 -98. Eller kanske någon som har en turbo där i från, står och väger mellan att det eller en K04 torbo och ett annat grenrör sen mappa i stället. Känns som att K04.an är en pålitligare snurra. Vore kul att höra höra vad andra har provat för att få bilen att bli lite roligare.

Obey the Hoffmeister!

127 Inlägg
7 juli 2007
Jag är i samma sits som du. Vet inte heller vad jag ska välja, det lutar mot något kit ifrån ATPturbo. Om man har redan har chippat sin bil till ca 220 HK så känns det som man kommer tröttna på en K04 ganska fort eftersom den bara ger 240 HK. Men jag har aldrig kört en A4 med k04 så jag vet inte säkert.

MVH Ola

11 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
misstänker att man kommer att hamna runt 260 hk. Byter grenrör,Spridare och turbo och IC. Sen mappar jag det. Mappningen ger ju lite mer än vanliga "chippningen". Eftersom det blir anpassat till dom grejjrna jag har på min bil. Men jag kommer ju märka betydlig skillnad i från dom 150 pollarna som ligger där orginal. Vet inte exakt hur mycket en K04 klarar av, men tycker den borde palla med nånstans runt 300 hk
Senast redigerat av A4Franke (7 juli 2007)

Obey the Hoffmeister!

371 Inlägg
7 juli 2007
Vart ska ni köpa detta kitet ?

Life is a bitch, then u die

Sök