Här kommer några fler bilder på supran samt vilka mål jag har!
Just nu är Supran Bpu trimmad vilken innebär TTC, Intercooler monterad framför vatten kylet istället för under högra lyktan som det är från fabrik. Annat avgassystem (av okänt fabrikat) som är i stort sett raka rör. Sedan är laddtrycket ökat med dumpen monterad efter intercoolern istället för ovanför turbosarna.
Jag vet inte riktigt hur jag känner för TTC. Jag kommer med all säkerhet inte ha kvar det då jag tycker att det är en lustig lösning för att få mer hästkrafter. Varför monterar man inte bara en singel-turbo istället för att ha 2 mindre som jobbar ihop? Jag kanske har fått detta om bakfoten men det känns som att i längden blir det både billigare och hållbarare att köra en singel istället för två turbo(s) som kan krångla, ni som har mer erfarenhet får ju rätta mig om jag har fel.
Målet med hästkrafter ligger runt 500-600whp. Tror det kommer vara ganska lagom för att åka runt på vägarna här hemma och på några bilträffar/ utställningar. Den kommer inte köras aktivt på bana utan kanske någon enstaka track day här och där.
Och med ökat effekt kommer bromsar, koppling och väghållning givetvis behöva förbättras. Jag har ingen tidsplan på när jag kommer vara färdig med bilen då den troligtvis kommer uppgraderas allt eftersom.
Men som sagt så hittade jag olja under bilen så det första som
Behöver göras är givetvis att lokalisera läckaget och fixa det. Lyfte upp bilen här om dagen men hade svårt att hitta läckaget då jag tror det är fler än ett. Misstänker att en oljeledning till en av turbosarna läcker samt runt oljepumpen vilket jag förstått med hjälp av Google inte är helt ovanligt på 2jz. Bilen skall i vilket fall upp till Autogruppen nästa fredag och kollas igenom samt bänkas så vi får se då vad som behöver göras nu snarast.