Hej jag har problem med ett bromsok (höger bak) och har beställt ett nytt. Blir dock osäker på hur man ska ansluta bromsslangen till det nya oket, då det inte ser riktigt likadant ut som gamla.
Fick bromsoket idag och blir inte riktigt klok på hur jag ska lyckas ansluta det. Även om jag flyttar över hållaren så måste ju denna skruvas fast någonstans, men var? Det finns en anslutning för bromsledningen men inget annat. Kan det vara fel typ av bromsok som jag köpt?
Fick bromsoket idag och blir inte riktigt klok på hur jag ska lyckas ansluta det. Även om jag flyttar över hållaren så måste ju denna skruvas fast någonstans, men var? Det finns en anslutning för bromsledningen men inget annat. Kan det vara fel typ av bromsok som jag köpt?
under det gula locket.. när du släppt "muttern" som är iskruvad det gamla oket så sätter du dit nya oket och gängar i den i hålet under gula locket, och drar åt
dock verkar det gamla oket ha anslutning neråt (som röret är böjt efter) medans nya på sidan (om man tittar efter elkontaktens placering på dom båda)
Tack för alla svar. Det verkar som att det helt enkelt är fel typ av bromsok. Kollade igen på skruvat.se och hittar bromsok av en annan typ som är mer lik det som sitter på bilen. Får beställa nya!