Kör själv en A4 Q 2017 och blev med sladdis barn.
A4 är mycket mindre än den ser ut.
Inget överaskande det märkte jag ju innan.
Men med bakvänd bilstol bak kan inte vuxen passagerare sitta riktigt utan för långt fram. Bakom föraren går inte alls. Jag är ändå måttliga 176cm.
En barnvagn går in i en A4 Avant OM den är av smidig modell. Men räkna inte med mycket annat då den måste stå på tvären. Allt måste ur, vagnen in, och allt stoppas tillbaka.
Med större barn (har sådana också) är baksätet väldigt spartanskt. Alla utrustningsnivåer har inte ens fickan på framstolarna för saker. Inget 12v uttag för tex mobilladning i baksätet.
Tänk på det, för det skiljer mellan utr.
All fokus är fram, känns det som, och då är ändå våran inte helt basic.
Och innan någon säger:
Fram vill man inte ha barnstolen pga Airbagen. Personligen litar jag inte på avstängningar. Lite som att ha en handgranat under barnens säng med orden "sprinten är ju i".
Nu med småbarn igen saknar jag V70'n faktiskt. I det avseendet.
Men visst, skön att köra och snygga att se.
Tänk på hur många dieslar som småkörs en stund och fundera på om det är så illa som många vill göra gällande..... Då är VAGs bensinmotorer en större risk.
Kvaliteten? Njaaa, googla lite och filtrera skitsnackarna. Bensinmotorerna fram till 2015 har många av dom allvarliga brister, och några rent usla. Tex 6an med (från början usel) kamkedja monterad på svänghjulssidan av motorn = !!!!!!
Dieslarna är ok, utom en 177hk som kan börja dricka olja. Vissa årgångar.
Stronic/DSG är så mycket bättre än ryktet. Ofelbara? Nej, det är ingenting.
Quattrosystemen är skottsäkra. Inte alls Haldexarnas olika bekymmer.
Senast redigerat av Mossan1 (4 november 2023)