Tjena, det var ett tag sen sist.
Det har väl inte hänt så mycket mer med bilen, kör mest bara.
Så plingade abs-fault till när man minst anade det.....jaha jag har ju bara bytt alla 4 absgivarna men det var bara att plocka fram laptopen och koppla upp sig.
Minsann var det vänster fram som hade nåt fel och det var permanent så det gick inte att radera.
Jag har köpt en till givare och ska väl byta den snart innan snön:) nä innan besiktning som jag har snart här.
Sen var vi på en framvagnsinställning med tanke på nya fjäderben och allt jobb med bakvagnen...mm.ratten står inte rakt och den drar åt höger mycket.
Så uppe på liften konstaterades det ännu en kul grej, tokglapp i höger fram spindelled.....suck!!
Jag har ju väldigt nyss bytt båda länkarmarna med integrerade spindelleder och allt kändes bra när jag monterade dom ( jag använde inte spettet för att kolla glapp då vid monteringen).
Det konstaterades även att spindelleden satt fast ordentligt och då misstänker jag direkt att hålet som spindelleden sitter i var ovalt och därför glappar....vanligt fel på 206:or???? don`t know.
Men tack vare detta så fick vi inte ställt framvagnen denna gång.
Istället blev det en tripp till Returbilen för att fynda dels ett nav med allt och även tillhörande länkarm så är jag garderad ifall spindelleden skulle vara kass på bilens länkarm.
Bonus !!! Tack vare denna resa hittade jag äntligen en GTI-takvinge på en bil på skroten och det var en orginal med 4 skruvar som håller fast den.
Den var blå men får ju lackas om med andra delar jag fyndat sedan tidigare, dörrlister och även listerna på fram och bakstötarna som jag hittade på samma skrot tidigare iår.
Allt för denna gång, det är ju lite jobb för att fixa inför besiktningen men inget stort.
Jag kan ju tänka mig att glappet i spindelleden gör att bilen gungar fram när man gasar,hoppas det är därför iaf.
Hehe ser på sista bilden att det kan behövas en kortare antenn när vingen sitter där....