Jaha då bestämde jag mig att lägga upp här igen trots allt. Började studera på högskola efter sommaren så det har blivit min främsta prioritering.
Egentligen har det inte hänt jättemycket med bilen sedan senast. Några veckor efter Bimmers of Sweden tog jag mig tiden att montera coilsen. Det blev som sagt JOM Blueline, som jag valde att komplettera med ett par nya förstärkta krängningshämmarstag (Meyle HD stag). Jag valde att inte sänka bilen särskilt mycket för att bibehålla körbarheten då det är en pendlarbil. Den är enligt mig lagom låg, den klarar fartgupp utan att skrapa eller ta i någonstans och har ändå ett snyggt utseende. Så med sommarfälgarna såg den ut som följande
Sen började ju vintern närma sig igen och jag kände inte riktigt för att köra med originalfälgarna över vintern eftersom med 16-tummare så hade bilen antagligen blivit för låg och faller mig inte riktigt i smaken så jag valde faktiskt att montera helt nya vinterdäck på Dotz-fälgarna.
Börjar ändå tycka att 17-tum ser ganska bra ut på e87.
I samband med att vintern närmade sig blev det även dags att serva bilen igen i November vid 23800 mil (andra gången i min ägo). Jag håller mig till att serva bilen var 1500e mil eftersom original-intervallerna är ganska långa. Bilen har nu kommit upp i 24000 mil, milen plockar på sig fort när man har roligt
Framtida planer?
Framskärmarna bör bytas och det blir nog någon gång till våren, blir antagligen att köpa nya framskärmar och skicka på lackering eftersom jag inte hittat någon donator-bil att ta framskärmar från. Vill gärna hålla bilen "clean" i sitt utseende så jag får se vad mer som jag ska göra i styling-väg....
Ännu en gång, på återseende
..