2554
Sök

BMW 325i N52 - 2006 Är det värt att köpa?

2 Inlägg
30 juli
Trådstartare
#1
Hej,

Detta är mitt första inlägg och jag behöver nån expert som kan hoppa in med en åsikt eller två.

Jag var idag och kollade på en BMW 325i Touring (Kombi, med N52 motor 218hp), som har gått 17,500 mil.
Jag fick ner priset till 75,000kr men jag ville enbart betala 70,000 så jag avvaktade.

Är det värt priset?

Den är servad för 800 mil sen, ingen vattenpump eller kamkedja bytt.

Jag provkörde bilen och den gick riktigt fint, riktigt sköna säten men prislappen är vad jag föll på.
Samt att den var lite tyngre att styra än vad jag förväntade, men inget som stör än (jämför med en Peugeot 407 från 2008 som också är trög i svängarna),

Vad säger ni? Är det värt att lägga ner 75,000kr på denna bil?

MVH,
Möjligen blivande BMW ägare.

Diagnostekniker
2 586 Inlägg
31 juli
#2
75.000kr för en nästan 20 år gammal dussinbil?
Nej.
Hur ser servicehistoriken ut?
Äldre BMW är lite tungstyrda, skall vara så.

JAG hade letat fram en schysst E46 istället som jag anser vara en mycket trevligare bil än en E91.

Up the RA

2 Inlägg
31 juli
Trådstartare
#3
Jesper328 skrev:
75.000kr för en nästan 20 år gammal dussinbil?
Nej.
Hur ser servicehistoriken ut?
Äldre BMW är lite tungstyrda, skall vara så.

JAG hade letat fram en schysst E46 istället som jag anser vara en mycket trevligare bil än en E91.
Okej då förstår jag gällande att svänga!

Servicehistorik ser bra ut, gjord på verkstad, senaste för 800 mil sedan. Dags för ny service om ca. 3 månader.

Jag tänker också att 75k för en bil från 2006 är ganska saftigt, men BMW andrahandsvärde brukar i regel ligga relativt högt. En likvärdig bil för en billigare peng brukar ha betydligt mycket mer mil på nacken..

Fri fart för ett fritt folk!
13 957 Inlägg
31 juli
#4
alphoni skrev:
Jesper328 skrev:
75.000kr för en nästan 20 år gammal dussinbil?
Nej.
Hur ser servicehistoriken ut?
Äldre BMW är lite tungstyrda, skall vara så.

JAG hade letat fram en schysst E46 istället som jag anser vara en mycket trevligare bil än en E91.
Okej då förstår jag gällande att svänga!

Servicehistorik ser bra ut, gjord på verkstad, senaste för 800 mil sedan. Dags för ny service om ca. 3 månader.

Jag tänker också att 75k för en bil från 2006 är ganska saftigt, men BMW andrahandsvärde brukar i regel ligga relativt högt. En likvärdig bil för en billigare peng brukar ha betydligt mycket mer mil på nacken..
bara ganska?   för en törstig trött tungt as till bil..    finns ju inga direkta fördelar bortsätt om du ska montera turbo på den..  då kan jag förstå valet.. för att ha som lekbil.
men som vardags bil är ju en sån bil rena rama ekonomiska katastrofen att använda smile

Kör fort så hinner inget hända...

6 015 Inlägg
31 juli
#5
Om det verkligen är en 325i och inte 325xi, 325iA eller liknande så är den nog värd sina pengar. Det är en bil som kommer hålla värdet. Förmodligen är den nu nära sitt lägsta värde, det börjar antagligen snart att stiga igen.


Sök