2600
Sök

Peugeot 308

4 Inlägg
11 augusti
Trådstartare
#1
Hej har problem med Peugeot 308 har bytt kamaxelgivare 2st vevaxelgivare stift tändspolar spridare luftfiltret.har även tagit komp prov som var ok
Bilen startar ok men efter ca två mil kommer felkoder upp samt att bilen går jättedåligt hackar går inte på alla .
Bilen är från 2008 bensin ca12000mil

Någon som vet vad det är

Forummoderator
17 874 Inlägg
11 augusti
#2
Givare? Original eller piratdelar?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 Inlägg
11 augusti
Trådstartare
#3
De mesta från skruvat mm

2 290 Inlägg
11 augusti
#4
Felkoder kommer upp, skriver du - vilka felkoder? Eller menar du varningsmeddelanden? Oavsett vilket så är felkoder (utläst med felkodsläsare/dator) första steget.

Givare kan vara lite hit-or-miss när det är piratdelar. Vissa nya eftermarknads funkar inte alls på en del bilar. Vet med mig att BMW är otroligt känsliga på det där, ver inte var på skalan en Peugeot är. Är det ett känt märke på givaren brukar det ofta funka, men är det billigaste no-name så är det - inte alltid, men ofta - rena skräpet tyvärr.

Oavsett vilket - läs ut felkoder först och utgå därifrån.


4 Inlägg
12 augusti
Trådstartare
#5
Felkoder P1338 vilket jag får fram men tar jag bort koden så  går bilen bra en stund jag har kollat alla fyra gnista på alla samt komp ligger på ca 225 jämt o bra

4 Inlägg
13 augusti
Trådstartare
#6
Jag undrar om inte BMW ligger bakom denna motor


Sök