28 Okt 2024 20:31 Jag började bygga den här bilen för ca 1 år sedan så jag har kommit en bra bit in nu
Planen är att bygga den här bilen med en egengjord kolfiber kaross Hybrid rör ram (så mycket man får i klassen jag vill passa in i) Formel 2 baksida (från 2022 formel 2 bil) Porsche cup slicks Egen designad hjul upphängning och en massa billet delar
Vem är jag
Jag heter Gijs Smeets Jag är 27 år gammal och jobbar med motorsport (mekaniker i formel 2 just nu ) har jobbat med dtm bmw fabriks team och le mans hypercar för porsche fabriks team. Vid sidan om har jag även en verkstad med lite cnc maskiner. Billbyggets hastighet är efter tiden jag har
Satan vilket coolt bygge! Vad blir det för effektmål?
Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :( Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!
Satan vilket coolt bygge! Vad blir det för effektmål?
Ca 500 hk De flesta klasser som bilen skulle kunna köra i är effekt och vikts baserade det betyder att för 500 hk är det ca 1000 kg minimum vikt annars måste bilen bli tyngre och det blir nog svårt
det väl inget problem att få den tyngre, det vära att få den lättare det ju bara att montera vikter lite lagom placerad det använder man inom motorsport bla. som handicap
det väl inget problem att få den tyngre, det vära att få den lättare det ju bara att montera vikter lite lagom placerad det använder man inom motorsport bla. som handicap
Det finns i regelboken hur mycket ballast vikt man får ha. Det är inte bara att placerea ut vikter hur som helst.
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."