3289
Sök

Plåtslagare?

242 Inlägg
22 januari
Trådstartare
Har varit med om en parkeringsskada som jag försöker åtgärda. Blev en rejäl buckla på en plåt framtill (framskärmen). Har tryckts in typ 3-5 cm, och skapat en glipa in till bl.a. spolvätskebehållaren... Lär ju knappast gå att göra med en hammare på egen hand. Byta ut delen är svårare, dels för att den inte finns (om möjligt begagnad) och dels för färgens skull.

Vad är det man anlitar för något som fixar detta? Plåtslagare?

293 Inlägg
22 januari
Är det bilen du krivit om innan? Honda Accord 1992? Finns lite på Bildelsbasen:

https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S% … %A4rm/Alla
Senast redigerat av JN1975 (22 januari )

242 Inlägg
fredag 19:38
Trådstartare
JN1975 skrev:
Är det bilen du krivit om innan? Honda Accord 1992? Finns lite på Bildelsbasen:

https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S% … %A4rm/Alla

Nämen sedär, hur kunde jag missa det där, jag var inne på Bildelsbasen och kollade. Hade varit bättre om det varit vänster dock. Fanns en vänster, med ytrost, oklart hur mycket rost det rör sig om dock.

*EDIT* nu såg jag att den var grå. Min ska vara röd.

Hittade en med snarlik färg, skrev en förfrågan till säljaren, eftersom det bara fanns två delar ute på sidan, såvida inte rubbet blivit bortsålt redan.

242 Inlägg
måndag 22:43
Trådstartare
Nähä... fanns ingen sån del inne. Så det sprack. Nu ska jag kolla med verkstan om de kan ge nått pris på plåtslagande. Det är väl prio ett så man slipper få in massa snö och regn i motorrummet.

Fanns en skrotad Honda Legend på skroten men osäker om de armaturerna passar på min bil. De växer inte på träd direkt...

7 432 Inlägg
Igår 06:10
om lacken spruckit måste du ändå lacka om, jag hade bytt skärm billigare och snabbare, samt då kan du köra runt med din trasiga skärm å sen byta snabbt när den nya är lackad å klar

242 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
granadadr skrev:
om lacken spruckit måste du ändå lacka om, jag hade bytt skärm billigare och snabbare, samt då kan du köra runt med din trasiga skärm å sen byta snabbt när den nya är lackad å klar

Tror inte lacken spruckit. Men var förbi verkstan nu och han trodde inte att det skulle gå att få till så pass att man kunde passa in beylsningsamaturen sen. Vet inte hur lätt det är att lacka om en del om det är fel färg dock. Skrämar växer inte på träd direkt.

7 432 Inlägg
för 4 timmar sedan
skreech3 skrev:
granadadr skrev:

Tror inte lacken spruckit. Men var förbi verkstan nu och han trodde inte att det skulle gå att få till så pass att man kunde passa in beylsningsamaturen sen. Vet inte hur lätt det är att lacka om en del om det är fel färg dock. Skrämar växer inte på träd direkt.

om han säger så, byt skärm å lacka om

Sök