för 5 timmar sedan
Trådstartare
Mazda 3 MZR 1,6i 2009 sedan
Hej ja jag var ute och körde som vanligt man kunde känna att lite dragkraft samt att effekten blev förlängd va borta eftersom jag hittade en ganska rejäl glipa då skruvarna till MAF inte satt tight.
Åkte in på tappen och satte då på den plats och kom inte längre än utfarten från tappen i riktning mot e45a, där igen.
Blir stillastående och går igenom kontakter och kablage för att komma att inget har smält.
Detta var i huven asså, jag vet inte var resten sitter på japanska bilar?
Eller kanske bränslefiltret? Lite långsökt nu det är troligtvis ny låscylinder som behövs?
Men vart sitter bränslefiltret?
Bakom tanken sitter det en cylinder formad sak som kan tänkas vara ett på utsidan?
Om man vrider allt man kan antingen åt höger eller vänster så kan man starta bilen en stund tills bilen stänger av sig själv.
Gul motorlampa lampan för att startspärren sitter o blinkar konstant.
En vecka innan så kunde jag inte låsa bilen, bytte nyckel så gick det utan problem.
Men snart så funkade även den andra nyckeln igen?
Jag tror det lutar åt att låscylinder, nycklar?
Jag.har suttit hela natten för att hitta låscylinder som är elektronik som passar min bil.
Jag hittar bara nycklar? inga lås och hemsidor som jag misstänker kan ha uppger nästan ingenting.
Jag är sjuk i cancer så jag är väldigt desperat och behöver min bil så om nån. Kan hjälp mig så skev hör eller skicka PM