Har grejat några timmar idag... Fick mitt DLS CA23 Performance steg idag...
Har kopplat in DLS:et så det driver basen (Infinity kappa perfect 12, sluten låda, liggandes i bagaget...) o kopplat om det "gamla" Alpine W12 MRV-F540 så det driver framsystemet (Alpine Spx177R).
Har även gjort om alla kabelanslutningar (area 20mm2...strömförsörjning). Dvs. Jag hade tidigare "bara" trätt in den skalade kabeln i hylsan o sedan knäppt åt med en polygrip... :/Insåg idag att man inte orkar knäppa åt så mycket som behövs så jag lödde helt enkelt på alla anslutningar...
Gudarna ska veta att det inte är mycket bagage kvar i min lilla bil...
Har varit ute en sväng o provspelat... Visst, det blev bra. Inga steg blir varma. Basen dundrar på ordentligt.
Men fyra frågor:
1:
Kan det vara så att när jag tidigare hade Alpinesteget o med strömkablarna i hylsor ihopknäppta med "bara" polygrip så blev det inte tillräcklig kontakt Dvs- varmt???
2:
Om föregående fråga är "JA". Skulle det då vara lika bra o ta bort DLS:steget o köra Alpinesteget trekanaligt igen??? Eller blir det för tungdrivet???
2:
Nu blinkar det i alla lampor när jag krämar på... Även med motorn igång...
Batteriet är som sagt inte på många amperetimmar. Den fysiska storleken ligger någonstans mellan ett vanligt bilbatteri o ett Mc-batteri...
Är lösningen en kondensator???
Tar aldrig utgifterna slut:rolleyes:.......
3:
Måste vara fler än jag som har problem med pinsamt vibrerande bagagelucka...
Vad gör man åt det??? Låter ju som om det ska gå sönder något... (Tunn plåt i MX-5:an... Spara vikt...) Trä något gummimaterial mellan förstärkningarna o plåten i bakluckan??? Någon som testat olika lösningar???
Någon med erfarenhet av ljudbygge i bil som kan skingra dessa frågeställningar???
//Roberth