2504
Sök

Koppla dioder inne i bilen

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Tjena.

Ja hade tänkt koppla dioder inne i bilen på lite olika ställen. Tänkte bara höra var ja ska koppla in kablarna för att få ström till dem? Bilen är en Volvo 740 GLT om de hjälper?

Tack på förhand smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

101 Inlägg
12 augusti 2007
dra de till batteriet

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
12 augusti 2007
från +pol till strömbrytare från strömbrytare till lampa från lampa till -pol/jord

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
12 augusti 2007
var ska du ha dom? vad för dioder ska du använda dig av? strömbrytare å sånt?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Inne i bilen, typ under säten å så. Jo, ja ska nog ha en switch så ja kan slå av dem. Vet inte vad de blir för dioder ännu, ni får gärna rekomendera smile

m5portal.com
m3portal.com

2 672 Inlägg
12 augusti 2007
biltemas dioder är enkla att koppla in, men kräver hålborrning för att fästas snyggt! men dom e på 12 volt, sen clasohlson har bra dioder med, men dom måste seriekopplas för att inte gå sönder, jag har både och i min bil, i lycktorna sitter clasohlsons dioder å annars biltemas.. så ser du hur dom lyser! jag skulle göra en kontakt grej av en sockerbits rad å sätta på fackat under stereon på din, gjorde på en polares, funkar fint! å enkelt å sätta på fler saker! å sen dra kablarna inunder mittkonsollen å sånt enkelt!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
Okej smile Tack för det svaret, var nått liknande ja ville ha big_smile En sak bara, vars innanför stereon kopplar man in det? I batterikabeln eller?

m5portal.com
m3portal.com

2 672 Inlägg
12 augusti 2007
jag tog ström från cigtändaren, både plus å minus.. men man kan ju dra in en ny kabel om man tycker att det är nödvändigt!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Sök