3599
Sök

vad kan det vara för fel på min bmw E36?

306 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
har ett litet problem som jag inte vet vad det är, ibland så låter det typ Pip Pip Pip från instrument panelen, vette fan va det kan vara för något=(
någon som vet detta?
tacksam för svar.

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

Medlem 5280
552 Inlägg
306 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
ne det är der inte. för brorsan är mekaniker och han sa att det kan det inte vara. sad
vill ju inte lämna in biljäveln heller på en verkstad

Smålänning
7 883 Inlägg
31 augusti 2007
Be någon verkstad kolla felkoder i alla fall. Brukar dom inte ta många kronor för och det är få privatpersoner som kan.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

69 Inlägg
1 september 2007
hade samma problem med min t5a å det av rutan som va lös.men det beror ju på vilken hastig het å grejer.massa skit,.

U can not kill what u did not create

Thorssa
1 september 2007
Antingen så har du ställt in varning för att du överträder en viss hastighet, eller så har du ställt in funktionen att den ska pipa ett visst antal minuter (tror det är tre) före varje heltimme. Det sista alternatvet är att den varnar för frost. Låter dock inte tre gånger har jag för mig.

306 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Be någon verkstad kolla felkoder i alla fall. Brukar dom inte ta många kronor för och det är få privatpersoner som kan.

ja men det är det som är konstigt. för brorsan har kört det men det visar inte ett skit.

306 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
TysonT5 skrev:
hade samma problem med min t5a å det av rutan som va lös.men det beror ju på vilken hastig het å grejer.massa skit,.

det brukar låta när man ligger i 90-100 typ.
men den låter ju inte hela tiden utan det kan komma 1-2 gånger innom loppet av kanske 7 mil.
så det kan asså vara rutan? =/
för den är visserligen sprucken

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 september 2007
om du har 3st pip efter varandra, det är klockslag som pipper varie timme. EX: 12.59, 13.59, 14.59 och så vidare. om det stör dig, du kan tag bort det genom att gå i meny och intällning. kolla på klockslag nästa gång det pipper. MVH:

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 september 2007
tillägg: till dig som kör BMW, du kan får mycket upplysning om du har problem med bilen. går på (autopower.se) det är special för BMW ägare. finns alla kategorier med mer.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök