2911
Sök

Tjut vid spelande från hårddisk

21 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
När jag kopplar in min externa hårddisk på huvudenheten så kommer ett konstant tjutande ljud i högtalarna, plus såklart spåret som jag spelar... Vad kan detta bero på? Kan det vara för att disken drivs på ström enbart från usb-kabeln? Är det möjligt att tjutet försvinner om jag kopplar extern ström på hårddisken?

Proljece?
1 464 Inlägg
29 juli 2007
Vad har du för extern hd?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

21 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
En 2.5" LaCie

Körv
3 535 Inlägg
29 juli 2007
och vad är det för hårddisk i den då?

Truckdriving Man

Proljece?
1 464 Inlägg
29 juli 2007
Gärna modell nr eller länk till sidan "produkten på sidan" som du köpte ifrån.

Antagligen så får den jobba som satan hur många gig e den på har du den fyllld med film/spel etc. ?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

210 Inlägg
30 juli 2007
låter det som generatorstörningar?

Kalaskillen
246 Inlägg
30 juli 2007
De är nog som du säger, att datorn inte får tillräckligt med ström från nätaggregatet (och inte från en generator) som nemo säger smile...kolla hur mycket nätagget har som max watt, jag chansar på kanske en 350, 400W ?

testa att koppla in ett större, fråga någon av dina kompisar, dom kan säkert hjälpa dig! nån lär ju vara datorkunnig?

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

1 045 Inlägg
30 juli 2007
Streammen skrev:
De är nog som du säger, att datorn inte får tillräckligt med ström från nätaggregatet (och inte från en generator) som nemo säger smile...kolla hur mycket nätagget har som max watt, jag chansar på kanske en 350, 400W ?

testa att koppla in ett större, fråga någon av dina kompisar, dom kan säkert hjälpa dig! nån lär ju vara datorkunnig?

nu hade han väl ingen dator i bilen utan endast en HD som han kör på usb ingången på stereon,

men jag skulle nog dra egen + och - till hd så den får nog med ström och jord,
stog att man skulle kunna koppla extra ström till den.

då borde du slippa störningar också.

Mvh nyberg

2 924 Inlägg
5 september 2007
Lite OT men...lånar tråden..

Mitsuman,
Vad kör du med för huvudenhet? JVC?

Jag har nämligen hört att det inte finns många huvudenheter som klarar av att driva externa hårddiskar ännu på marknaden?

Ska nämligen oxå köpa nåt men vet inte vad riktigt än?
Senast redigerat av peegee (5 september 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

Sök