3334
Sök

Jag Vill Ha Ett

133 Inlägg
17 september 2007
NiclasT skrev:
BEATNIK skrev:
ja va fan tänkte folket när dom rösta på "alliansen" jävla idioter !!

Alltid lika intressant att läsa dina meningsfulla inlägg...

Instämmer big_smile

(med ett lika meningsfullt inlägg) tongue

Från Landet...

60 Inlägg
17 september 2007
HardCore skrev:
t7m skrev:
HardCore skrev:

Dels tror jag att även sossarna höjt skatterna på bränslen, dock är sossarna ändå bättre än den här skiten.
Sen går ju inte du oberörd riktigt, dieseln ska höjjas 45öre/L neutral

i sverige ja wink

Vart tankar du då? Finland?

kan hända smile

321 Inlägg
17 september 2007
beemern skrev:
Aerodynamik skrev:
Racso skrev:
Japp det ska det . Även cigg & snus ska höjas

Vem bryr sig om dem höjer på cigg & snus? yikes

Bensinskatten borde sänkas!

precis, ge faan i att röka å snusa iställe, smartare de tongue.

bensinen borde gå ner till iallfall 9kr litern tongue...

I ärlighetens namn är väl ändå en rimlig nivå runt 10kr. Det sjukaste med det hela är ju att det är skatt på skatt. Momsen räknas ju inte förrens straffskatten är pålagd. Räkna Momsen innan straffskatten så vipps, har vi ett bensinpris under 10kr. Och på det sättet borde de räkna!!!

Smålänning
7 883 Inlägg
17 september 2007
Skyll inte på mig wink

Lika bra att dra ner på annat. Om vi skiter i att köpa bensin så blir annat dyrare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 722 Inlägg
17 september 2007
detta måste va den negativaste tråden just nu!

Stålmannen
465 Inlägg
17 september 2007
Sorgligt, emn jag tycker att det känns som att Sverige håller på att sakta förvandlas till USA, tyvärr =/ Snart avskaffar dom monarkin och ersätter den med nån idiot till President som börjar röra om i grytor här och där.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
17 september 2007
Tror inte bensinpriset skulle vara annorlunda om sossarna vunnit valet, av nån anledning har alltid miljöpartiet nått idiotförslag som måste gå genom av nån anledning jag inte riktigt förstår sad .

- Time Attack -

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 september 2007
Jag röstade på Rött...
Hatar fucking jävla blå. Dom tänker bara på deras egna jävla plånböker ska vara tjocka o skiter fullständigt i dom " Fattigare "
SUGA *** kan han göra & Hoppas nån pangar han i hövvet som dom gjorde med Palme. Fast Palme var bra & den bäste genom tiderna...

C H E V R O L E T <3

3 722 Inlägg
17 september 2007
BEATNIK skrev:
OMVAL AV REGERINGEN, VA FAN SYSSLAR DOM MED, HÖJER BENSINEN IGEN !!!!!!

JÄVLA HITLER REINFELDT  !mad mad mad

Hitler Reinfeldt? Så skriver man väl ändå inte. Har åstakommit mer än Göran Persson iaf.

321 Inlägg
17 september 2007
Digital_Kicker skrev:
BEATNIK skrev:

Hitler Reinfeldt? Så skriver man väl ändå inte. Har åstakommit mer än Göran Persson iaf.

Allvarligt talat, nämn några saker förutom att han skapat jobb. Och till vilken kostnad skapade han jobb?

226 Inlägg
17 september 2007
HardCore skrev:
Digital_Kicker skrev:
BEATNIK skrev:

Allvarligt talat, nämn några saker förutom att han skapat jobb. Och till vilken kostnad skapade han jobb?

instämmer helt!

3 722 Inlägg
17 september 2007
Alla här verkar vara så röda, åk då till ett riktigt kommunistiskt land och kolla hur det vanliga folket har det där. Precis samma situation som här i sverige, bara dom rika som har det bra.

321 Inlägg
17 september 2007
Digital_Kicker skrev:
Alla här verkar vara så röda, åk då till ett riktigt kommunistiskt land och kolla hur det vanliga folket har det där. Precis samma situation som här i sverige, bara dom rika som har det bra.

Är sossarna kommunister? Jag anser att det är nästan pest eller kolera, dock har nu borgarna raserat nästan allt positivt sossarna byggt upp, och det är 3år kvar. Finns inget bra parti idag. Känns rätt dystert sad

EDIT: Vad var förresten allt bra borgarna gjort?
Senast redigerat av HardCore (17 september 2007)

Fordonselektriker
27 Inlägg
17 september 2007
Det var inte väntat! yikes
De jobbade för en sänkning!hmm

Jag säger inte bu eller bä riktigt än:

När budgeten läggs fram Torsdag tar jag ställning!

Hörde på radio idag att Moderaternas planer i budgeten på ett antal olika sätt ska göra det möjligt att tanka som vanligt, trots att priserna ligger högre. Dieselskatten sänks, Etanolen var det inget prishöjar snack om. Och Dieselpriset höjs inte.

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.a … el=1602762

MEN NU TILL DET VIKTIGASTE!

Råolje priset kommer snart skena iväg, och det behöver inte dröja länge så flitiga som kina är på att förbruka den! 
När det väl händer så kommer det svida, för och då pratar vi inte ören längre är jag rädd för! Och det går tyvvär raskt, + att det är fortsatt ökad efterfrågan som ställer till det runt om i världen, och när saker händer som i artikeln nedan så kommer det bli dags att fondspara snart!!

space
    Världen

Råoljepriset stängde på rekordnivå
Av TT-AFP
Först publicerad: 11 september 2007 22:39, Senast uppdaterad: 11 september 2007 22:42

Råoljepriset steg och stängde på ny toppnotering under tisdagens handel. Beskedet om att Opec höjer produktionen förmådde inte lugna marknaden.

Wien. Opec, oljeproducerande länders organisation, kommer att öka produktionen med 500 000 fat per dag från den 1 november.

Beskedet lämnades när organisationens möte i Wien på tisdagen avslutades efter sju timmars överläggningar.
- Vårt budskap till konsumenterna är att vi bryr oss. Därför ökar vi produktionen, sade Opecs generalsekreterare Abdullah al-Badri vid en presskonferens.

Men på oljemarknaden finns farhågor för att denna ökning inte räcker till för täcka de minskade lagren av olja. Vid stängning på tisdagskvällen, svensk tid, hade priset på amerikansk råolja för leverans i oktober gått upp till 78:23 dollar per fat - den högsta stängningskursen som noterats.

Inför Opecs möte talades det om viss oenighet bland Opecs medlemmar. Saudiarabien, Förenade arabemiraten, Qatar och Kuwait sades förespråka en ökning med mellan 500 000 och 1 miljon fat olja per dag. Men Iran, Venezuela och Libyen har tidigare sagt att de inte ser något behov av att höja produktionstaket.

Ni förstår? jag undrar hur länge det dröjer!

Jag har tänkt på detta fram och tillbaka, räknat och surfat och jag funderar på det smått otänkbara: El konvertera min första bil!
Vill någon ta upp den diskussionen startar jag gärna en tråd om det!
-Just give me a signal! big_smile

Burn rubber! Not Gasoline!

3 722 Inlägg
17 september 2007
HardCore skrev:
Digital_Kicker skrev:

Är sossarna kommunister? Jag anser att det är nästan pest eller kolera, dock har nu borgarna raserat nästan allt positivt sossarna byggt upp, och det är 3år kvar. Finns inget bra parti idag. Känns rätt dystert sad

Menade mest på att Göran bara lovade och lovade, men inget hände. Det var arbetsfrågan som fick Alliance att vinna. Folk tänkte visst inte riktigt på vad Alliance står för. Jag är en åskådare och röstade blankt, är själv trött på allt detta tjatet.
Senast redigerat av Digital_Kicker (17 september 2007)

Ahapp..
36 Inlägg
17 september 2007
Fattar inte hur folk kan rösta på ett parti som var emot rösträtten förut.
Säkert 70% av rösterna på M var av snobbar som tror dom är  bättre när dom har en massa pengar.

Tjejer fejkar orgasm, killar fejkar hela förhållanden

blacken
17 september 2007
Master_J skrev:
Sorgligt, emn jag tycker att det känns som att Sverige håller på att sakta förvandlas till USA, tyvärr =/ Snart avskaffar dom monarkin och ersätter den med nån idiot till President som börjar röra om i grytor här och där.

Ehrrm. Sverige är demokrati, inte monarki. Så det är svårt att avskaffa något som inte är?
USA är iallafall en fungerande demokrati, där medborgarna har ett visst stöd i lagen.

321 Inlägg
17 september 2007
Digital_Kicker skrev:
HardCore skrev:
Digital_Kicker skrev:

Menade mest på att Göran bara lovade och lovade, men inget hände. Det var arbetsfrågan som fick Alliance att vinna. Folk tänkte visst inte riktigt på vad Alliance står för. Jag är en åskådare och röstade bankt, är själv trött på allt detta tjatet.

Ok, folk tittade sig nog blinda på jobben. Sen röstade nog ganska många på borgarna för att få bort Göran. Men nu får dem den beska eftersmaken, ett stort tack till den stora ignorenta delen av Sveriges befolkning.

Administratör
11 911 Inlägg
17 september 2007
Tråd låst pga... ehm. många anledningar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök