Det var inte väntat!
De jobbade för en sänkning!
Jag säger inte bu eller bä riktigt än:
När budgeten läggs fram Torsdag tar jag ställning!
Hörde på radio idag att Moderaternas planer i budgeten på ett antal olika sätt ska göra det möjligt att tanka som vanligt, trots att priserna ligger högre. Dieselskatten sänks, Etanolen var det inget prishöjar snack om. Och Dieselpriset höjs inte.
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.a … el=1602762MEN NU TILL DET VIKTIGASTE!
Råolje priset kommer snart skena iväg, och det behöver inte dröja länge så flitiga som kina är på att förbruka den!
När det väl händer så kommer det svida, för och då pratar vi inte ören längre är jag rädd för! Och det går tyvvär raskt, + att det är fortsatt ökad efterfrågan som ställer till det runt om i världen, och när saker händer som i artikeln nedan så kommer det bli dags att fondspara snart!!
space
Världen
Råoljepriset stängde på rekordnivå
Av TT-AFP
Först publicerad: 11 september 2007 22:39, Senast uppdaterad: 11 september 2007 22:42
Råoljepriset steg och stängde på ny toppnotering under tisdagens handel. Beskedet om att Opec höjer produktionen förmådde inte lugna marknaden.
Wien. Opec, oljeproducerande länders organisation, kommer att öka produktionen med 500 000 fat per dag från den 1 november.
Beskedet lämnades när organisationens möte i Wien på tisdagen avslutades efter sju timmars överläggningar.
- Vårt budskap till konsumenterna är att vi bryr oss. Därför ökar vi produktionen, sade Opecs generalsekreterare Abdullah al-Badri vid en presskonferens.
Men på oljemarknaden finns farhågor för att denna ökning inte räcker till för täcka de minskade lagren av olja. Vid stängning på tisdagskvällen, svensk tid, hade priset på amerikansk råolja för leverans i oktober gått upp till 78:23 dollar per fat - den högsta stängningskursen som noterats.
Inför Opecs möte talades det om viss oenighet bland Opecs medlemmar. Saudiarabien, Förenade arabemiraten, Qatar och Kuwait sades förespråka en ökning med mellan 500 000 och 1 miljon fat olja per dag. Men Iran, Venezuela och Libyen har tidigare sagt att de inte ser något behov av att höja produktionstaket.
Ni förstår? jag undrar hur länge det dröjer!
Jag har tänkt på detta fram och tillbaka, räknat och surfat och jag funderar på det smått otänkbara: El konvertera min första bil!
Vill någon ta upp den diskussionen startar jag gärna en tråd om det!
-Just give me a signal!