3621
Sök

yamaha 125 cc glykol vatten i vevhuset?

694 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
tjenare som det står i överskriften.. skulle byta topp då råkade det rinna ner vatten i vevhuset..hur får man lättast ut det utan att plocka loss hela motorn och vända den upp och ner?mvh oscar

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 september 2007
kicka kanske, jag menar det måste ju ta vägen nånstans så förmodligen så rimmer det ut igenom avgassystemet när du kickar, sen när du har fått ur det mesta så borde det ju gå att starta den så försvinner det lilla vatten som är kvar.... det hade iaf jag provat med, fast jag är inte så kräsen heller tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (19 september 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

694 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
hehe det är ju socker i glykol så vet inte om det är så bra när det blir varmt? och hur ska det komma ut med tanke på att kolven är i vägen så kan ju inte tryckas upp direkt:P? hehe wink

12 086 Inlägg
20 september 2007
Ner i vevhuset på en 2 takt? Vafan de är bara o smacka ihop o dra igång pärlan så ska du se att de är förångade på 2 röda!

118 Inlägg
20 september 2007
Ha det inte e vevhuset för länge bara !, lär ju ha runnit ner i ramlagren nu, via oljekanalerna.. häll i oljeblandad bensin i vevhuset, och spring igång den sen ?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 september 2007
okkar skrev:
hehe det är ju socker i glykol så vet inte om det är så bra när det blir varmt? och hur ska det komma ut med tanke på att kolven är i vägen så kan ju inte tryckas upp direkt:P? hehe wink

det kommer väll ut via kanalerna i cylindern wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

694 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
OKi många bud här... så ska skita i att vända på motorn och hälla ut det vet inte hur mkt det är dock.. om det runnit ner i lagren är det ju bara att hälla ut oljan och byta oljan då försvinner det ju med så.. bara bra.. men så ni tycker jag sätta ihop skiten igen när ja lagat felet och byta olja och se glad ut:P? hehe

Rent A Retard !
674 Inlägg
20 september 2007
är inte säker på att det e samma problem men ändå tongue

hade samma problem med min moppe(beta rr50) och då så hade en packning gått sönder så att det läckte in.. men det va bara och byta packning och sen gasa så rann vattnet ut genom drenerings slangen. men se till att fylla på med olja bara då det åker ut rätt mkt olja med vattnet. annars så kommer det inte kunna gå att växla tongue

hoppas det kan vara till nån hjälp tongue smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

694 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
ah all hjälp är bra:P hehe ska se om ja får ihop skiten igen med:P haha första gången ja river ner den så totalt som ja gjort nu:p damn:P skruvar och muttrar överallt:P nej men det ska nog gå bra.. men ja byter oljan och ser om det finns glykol vatten i för säkerhets skull för det skulle ju synas tydligt i så fall:P

10 Inlägg
20 september 2007
topplockspackningen som gått??

kommentera bil´n

694 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
245monster skrev:
topplockspackningen som gått??

nej det var fel på förgasaren..fick ingen soppa..men det märkte jag efter:P hee

Sök