2568
Sök

fel på min volvo 740

1 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
hallå e det någon som har en ide om vad det kan vara för fel...  köpte en volvo 740 88 a för ett tag sedan  har gått kanon fint hela tiden men nu har den börjat att stanna den dör alltså sen går det inte att starta den.men efter ett par timmar går det jag fattar ingenting kan lamdasonden ha något med det o göra  för det e precis som att man får soppa torsk när den stannar... eller kan det vara bränslepumsrelät jag e helt kass på bilar.  alla tips e välkommna  håller på att bli tokig.....h-ronny

1 854 Inlägg
8 januari 2006
polaren hade samma problem, då va det ja nu kom jag inte ihåg va den heter men den sitter i fördelaren.
ska ta reda på d

309 Inlägg
8 januari 2006
Det verkar vara fel på din fördelare.
Om det är en 88:a så låter det troligt att det är fördelaren.
Om du inte tar den till verkstan så kolla fördelaren om den sitter som den ska och att det inte finns några sprickor i den..

Att köra turbo är beroendeframkallande...

21 761 Inlägg
8 januari 2006
Det kan som sagt vara relät också. Det är vitt och sitter bakom handskfacket om jag inte minns fel.
Eller glappande anslutningar till relät, säkringar, pump.

Wallo
8 januari 2006
relät sitter väll ändå i mittkonsollen på en 740..?

21 761 Inlägg
8 januari 2006
Ja, är lite osäker. Jag kanske går efter 240.

5 Inlägg
8 januari 2006
Så var min oxå, den startade inte när den var varm, jag bytte bara sensorn till kallstarten (automatchoken), för bilen trodde den va kall hela tiden, så den pumpade in extra bensin.

Besserwisser
312 Inlägg
8 januari 2006
Hade problem med min 740 för ett tag sen, den gick bara att starta ibland. Även om du försökte direkt efter att du stängt av den så gick det inte. Det var nåt rrelä som hade gett sig, antagligen bräsnlepumpsreläet(minnet är bra men kort tongue)

Fredrik, Laxå

21 761 Inlägg
8 januari 2006
Relät på min 240 bråkade för flera år sedan men det gick att fixa, behövde bara löda om en av plusanslutningarna inne i relät på kretskortet.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
9 januari 2006
Kolla fördelaren,,,, poblemet kan sitta där

Allt för den där jävla hatten!

303 Inlägg
9 januari 2006
Haft samma problem med två av mina Volvo 740. Bilen tjuvstannar lite då å då och då den väl går så är det inga problem... fel på båda gångerna då var "Hallgivare" som byttes ut och efter det har det inte vart något problem alls... Så kolla upp det.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

4 Inlägg
9 januari 2006
Jag hade precis samma problem med min 940 körde den till verkstaden så bytte dom relät och sen gick den som en klocka igen. Det är vitt och sitter i mittkonsollen på min, under stereon bakom ciggarett tändaren och facket.
Obs! en 940 -93:a
Senast redigerat av Turbo_Johan (9 januari 2006)

Sök