3004
Sök

Vilken 15" bas spelar bäst?

29 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
Har tänkt att köpa mej 2 st 15"are till min 245a, har  kollat lite  på ground zero å soundstream.. men tänkte kolla vilka basar som spelar bäst samt  vilken prisklass dom ligger i.. watten spelar ingen roll.. ge mej förslag på märken å modeller smile

16 197 Inlägg
21 november 2007
en fråga bara.. varför just 15"??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 123 Inlägg
21 november 2007
heggi skrev:
Har tänkt att köpa mej 2 st 15"are till min 245a, har  kollat lite  på ground zero å soundstream.. men tänkte kolla vilka basar som spelar bäst samt  vilken prisklass dom ligger i.. watten spelar ingen roll.. ge mej förslag på märken å modeller smile

Definiera bäst är du snäll.

29 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
Men liksom bäst tryck samt att de  ska låta bra... har så stort bagage så ja årkar inte ha 12 or tongue

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
21 november 2007
evilaudio skrev:
en fråga bara.. varför just 15"??

För större är manligare big_smile

Nej men om vi tar lite allvar också då.
Budgeten är ?
Steg du ska driva med ?

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

2 123 Inlägg
21 november 2007
heggi skrev:
Men liksom bäst tryck samt att de  ska låta bra... har så stort bagage så ja årkar inte ha 12 or tongue

Vill du ha tryck ska du ju antingen ha så många basar som möjligt och så stora som möjligt eftersom det då flyttar mer luft.
Men Kicker Solo X 18 borde väl ge dig en skjut i systemet, RE basar kan spela högt, RF punch P3 spelar högt.
Satsa på ordentliga slutsteg först och främst och anpassa basen efter det.
Billiga budget steg som lämnar hög effekt är Sinus Live men dom har också relativt hög Dist.
MVH Fredrik

tokfrans
982 Inlägg
21 november 2007
får jag rekomendera 2st RE SE15 D4 som just nu kostar 3700kr.. (styck alltså)

inga saker att leka med!
Senast redigerat av k1mm0 (21 november 2007)

29 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
jag hade tänkt ju 3-4 tusen per bas, slusteg har ja inte bestämt än utan de fixar sig när ja vet vilken bas  ja ska ha smile

tokfrans
982 Inlägg
21 november 2007
heggi skrev:
jag hade tänkt ju 3-4 tusen per bas, slusteg har ja inte bestämt än utan de fixar sig när ja vet vilken bas  ja ska ha smile

RE SE 15 passar perfekt då wink

trivs med 600rms per bas!

2 123 Inlägg
21 november 2007
heggi skrev:

Vanligt folk bestämmer ju bas efter slutsteg så du verkar fått nåt om bakfoten wink

tokfrans
982 Inlägg
21 november 2007
heggi skrev:

såg att du fanns i forshaga..

jag kan provspela storebror för dig.. RE SX 15... så dår du en inblick.. ;D

29 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
jora ja bor att i forshaga smile, vare dom basarna du spelade 150,2 decibel med?

2lateuloose
543 Inlägg
21 november 2007
håller om att hitta ett steg först... SEN anpassar man basen efter det!.. att hitta en bas som spelar bäst är totalt omöjligt eftersom alla har olika smak!.. men ska du ha en högtalare som spelar högst finns det bara ett märke.. kolla dB killarna vad dom kör med i värlstoppen! så får du en hum om vilken högtalare som både klarar av HÖGT ljudtryck & framförallt håller tävling , efter tävling!

jag skulle idag inte köra en 15" utan hellre 1-2 grymma 10" varför jo just för att många tror att en 15" e bättre & manligare en en 10" & jag vet att jag kan bevisa motsatsen

Rätt Bas på rätt plats! e mottot

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

tokfrans
982 Inlägg
21 november 2007
heggi skrev:
jora ja bor att i forshaga smile, vare dom basarna du spelade 150,2 decibel med?

RE SX ja.. storebror till SE serien.. Se serien kommer sitta i en tävlingsbil från arvika snart wink

8 Inlägg
22 november 2007
det gäller att hitta bra element och ett slut steg somm passar själv har jag en cerwin vega strocker 15" bas som jag driver med ett Alpin V12 slut steg.. ruggit bra om man lysnar på hård rock. passar även till tecno mm. all musik som e färgad men om jag e ute efter ett så rent och koräkt ljud blir det svårare.. jag skulle nog försöka fixa något Thil ellement.. men jag lysnar mycket på blackmetal och då passar cv`n bra.. lite långsam när jag spelar spidade blackmettal låtar. men den hänger med fint och ger en rejäl kraft..

http://www.cerwin-vega.com/  besök och njut.

137 Inlägg
22 november 2007
jag hade lätt satsat på Impacts 15" 6716SVC den lirar riktigt högt men också grymt musekaliskt! http://www.impact-car-audio.com/6716svc.html

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

40 Inlägg
23 november 2007
ingen som ägnar mer än en tanke till kickers serie?, 

Kicker solobaric L7,  15"  and so on, spelar ju sjukt högt.   inte så billiga dock  ( ca 4995kr /st för en L7a)

men spelar därefter också..

(egna erfarenheter)

med lem
1 925 Inlägg
23 november 2007
David_A skrev:
ingen som ägnar mer än en tanke till kickers serie?, 

Kicker solobaric L7,  15"  and so on, spelar ju sjukt högt.   inte så billiga dock  ( ca 4995kr /st för en L7a)

men spelar därefter också..

(egna erfarenheter)

har själv 2 st sånna smile

men jag har bara ett svar !

digital desins 9515 ,, fy satan vilken bas säger jag bara

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök