2665
Sök

Krockat Audi igår..

12 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
Vad tror ni? får jag tillbaka bilen lagad eller blir det skroten? isf vilka pengar kan man tänkas få för en 1990 välvårdad audi 80 1,8s??

http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/DSC00769.JPG
Är på väg hem efter en liten lördagstripp på eftermiddagen igår när det svänger ut en vit merca 190 mitt framför mig på 90-väg... jag kliver på bromsen och får ner farten till typ 60 innan jag kör in i hans arsle.. Därefter beslutar sig föraren av mercan att smita, så där står jag med 2 polare vid vägkanten och väntar på polisen som inte dyker upp förrän på kvällen i min lägenhet.
Känns ju verkligen roligt när man precis har bytt en massa grejer o gjort service, för att inte tala om all putsning man lagt ner på bilen genom åren.. Snubben som körde måste varit full.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/DSC00774-ewy.JPG
Detta hände på Timmervägen i Sundsvall btw

Judge not, lest ye be judged yourself

Administratör
2 981 Inlägg
15 januari 2006
Ja den går garanterat till skroten är jag rädd om du inte hittar massvis med snorbilliga beggade reservdelar men det är svårt. Så ut o kyss din pärla adjö........

En kopp av den svarta såsen...

2 122 Inlägg
15 januari 2006
säg de du vill ha och att du vill behålla bilen kan funka sen lagar du den själv. den ser inte ut att ha blivit krokig...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Golfen
128 Inlägg
15 januari 2006
hur gick de med er då ha ha alla tänker på bilen. Bilen får du nog säga hejdå till

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
15 januari 2006
Försäkringsbolaget vill nog säkert lösa in den tongue Jag tror nog att de inte tycker att det löns att laga upp en 1990 tongue hur långt hade den rullat då?
Men du ska nog vara beredd på att inte få mycket för den...
ex. morsans Mondeo -96, rullat lite över 94000 km, den fick vi 64000 för tongue
så en 90ans Audi får nog knappast så mycket hmm

edit: de kollar inte alls om den är välvårdad eller mycket påplockad...
de kollar bara på km-ställningen och årsmodellen neutral
Senast redigerat av calibra_nox (15 januari 2006)

1 854 Inlägg
15 januari 2006
Har du ingen bild från sidan?

460 Inlägg
15 januari 2006
Bilen blir garanterat inlöst.
Det du får av försäkringsbolaget ska motsvara vad du får ge för en liknande bil hos bilhandlare
i ditt område där du bor.
Föräkringsbolagen andvänder sig av märkeshandlaren i ditt område och bilweb,bytbil,blocket mm
för att få fram ett pris,En nyservad  bil kan ge nån tusenlapp mer eftersom det ger en värdehöjning.
Ta aldrig det första budet du får och läs om vad bilarna av din årsmodell,miltal och utrustning kostar.
Skaderegleraren är ju igentligen en vanlig spekulant på din bil så diskutera priset och ta inte alltför allvarligt på hot om att dom" inte kan gå högre" och måste du då överklaga till försäkringsförening och tingsrätt

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
15 januari 2006
den där löser dom garanterat in, krockade min audi 80 för ett tag sen va inne i stan o hann o få ner farten till typ 30km/h liten buckla i framskärmen och lite intryckt huv o den löste dom in men ja fick iaf ut en tusenlapp mer än va ja betala för den 3 månader tidigare smile

// Jimpa

638 Inlägg
16 januari 2006
Du kan alltid prova att få pengar + bil. Ibland går det beroende på vem man snackar med på bolaget. 

Som calibra_nox säger så bryr dom sig inte om den var i nyskick. Dom går efter vad den ligger på i marknadspris. Ibland har man tur om man kvaddar en riktigt risig bil som är värd kanske 500:-  men så får man 20.000:- för den pga att så ligger priset på marknaden.

Det skiljer även lite mellan försäkringsbolagen av vad du får ut.

Kommer väl nånting här snart!

165 Inlägg
17 januari 2006
har snuten fått fast smitarn ännu?

_________
Audi Coupe
2.3 '92

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 januari 2006
Tror inte försäkringsbolagen bryr sig om hur välvårdaden den är.. TYVÄRR tror dom går på sin klassiksa lista och går på Miltal och årsmodell sen om bilen ligger mellan sej 15-25 i pris med det miltalet och den så får du 20 oavsett om den e sönderostad eller nylackad

Men jag kan han fel.

Bmw osv..

460 Inlägg
18 januari 2006
UseDubbelTurbo skrev:
Tror inte försäkringsbolagen bryr sig om hur välvårdaden den är.. TYVÄRR tror dom går på sin klassiksa lista och går på Miltal och årsmodell sen om bilen ligger mellan sej 15-25 i pris med det miltalet och den så får du 20 oavsett om den e sönderostad eller nylackad

Men jag kan han fel.

Försäkringsbolagen gör alltid en besiktning av bilen för att bedömma skick,rost och plåtskador.
Om bilen är inlämnad på någon firma så lämnar dom in en skriftlig offert för reparation
offerten och bilens värde jämförs.

Nylackade och välvårdade bilar ger alltid lite mer betalt.

För ett tag sen repade jag en Bmw värd enligt lista 40 000.
Min räkning till Folksam var på 36 000 plus moms så undantag finns alltid för bilägarens önskemål
om att behålla sin kära bil.

311 Inlägg
19 januari 2006
Min kusin har erfarenhet i sådana ämnen. Först så hade han en fin volvo 740, den krockade han med, sen blev det en volvo 240, den dog åsså, sedan en astra, och den dog också, sedan en celica twincam som han äskade mycket och rajsade med, och den dog åsså, så nu har han en audi a6 och han har slutligen lärt sig att ta det lungt på vägarna.Han förklarar att om han skulle förlora körkortet skulle han aldrig få ett nytt aldrig mer. Sen har vi min andra kusin (hans brorsa) som krockade hans chef's bil osv... Själv så lyssnar jag på Jamiroquai och cruisar runt i 60km/h i audin...

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
19 januari 2006
nagasaki.020 skrev:
Min kusin har erfarenhet i sådana ämnen. Först så hade han en fin volvo 740, den krockade han med, sen blev det en volvo 240, den dog åsså, sedan en astra, och den dog också, sedan en celica twincam som han äskade mycket och rajsade med, och den dog åsså, så nu har han en audi a6 och han har slutligen lärt sig att ta det lungt på vägarna.Han förklarar att om han skulle förlora körkortet skulle han aldrig få ett nytt aldrig mer. Sen har vi min andra kusin (hans brorsa) som krockade hans chef's bil osv... Själv så lyssnar jag på Jamiroquai och cruisar runt i 60km/h i audin...

Vad har det med tråden att göra?

1 854 Inlägg
19 januari 2006
racing-jimpa skrev:
nagasaki.020 skrev:

De undrar jag me??

Driver
2 111 Inlägg
19 januari 2006
onej84 skrev:
racing-jimpa skrev:
nagasaki.020 skrev:

De undrar jag me??

Är väl uppenbart att vi ska tycka hans kusin o kusin nr2 är coola som krashat många bilar. wink
Lite status över chefens bil dock wink
Bara jag som tycker de verkar som att de delas ut fler o fler körkort me flingpaketen?
Senast redigerat av Janken (19 januari 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

12 Inlägg
24 januari 2006
Trådstartare
Fick svar igår.. bilen blir inlöst och jag får ut minst mellan 15-17 sa dem...

Judge not, lest ye be judged yourself

Sök