Men om bilen är ommålad då grabbar? Kan ju inte byta bricka efter varje om lackering.. som min tex, den är ju nymålad.. Men vettefan om vart du kan hitta färgkoden till färgen om den är om lackerad. med en ny färg så det inte är orginal.. mvh kimpa
Men om bilen är ommålad då grabbar? Kan ju inte byta bricka efter varje om lackering.. som min tex, den är ju nymålad.. Men vettefan om vart du kan hitta färgkoden till färgen om den är om lackerad. med en ny färg så det inte är orginal.. mvh kimpa
Jaha? Har man lackat om bilen så borde man ju veta vilken kod det är. Annars får skjuta av den och se vilken färg som matchar bäst.
Jaha? Har man lackat om bilen så borde man ju veta vilken kod det är. Annars får skjuta av den och se vilken färg som matchar bäst.
Okej, jo men om du köper bilen som tex min och så 6 år senare säljer vidare den och ingen färgkod följde med bilen då skulle det ju självklart bara att ta ett häfte med orginal färger och gå ut och kika.. Men om du känner dig osäker på om det är rätt färgkod så åk till din närmaste lackfirma och fråga dem om koden stämmer, de har bra ögon och ser direkt om det är en icke orginal eller orginal färg, som en kompis till mig köpte en golf 2a, och färgkoden under huven stämmde inte.. så tillslut besökte vi en lackfirma efter vi letat själva ett tag och de på lackfirman ringde 2 dagar senare och det var en fiat pearl lack.. så det kan vara knepigt ibland.. mvh kimpa