2496
Sök

Svart innertak, Volvo 745.

helt galen
388 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Höjer ju känslan och intrycket i bilen, men är det värt någon krona extra om jag säljer bilen?

Funderar på att sälja o köpa turbo istället men vill egentligen inte skicka med mitt svarta innertak så jag tänkte plocka ur det. Men så kommer min morsa och påstår att det gör STOR skillnad och tror att den blir mer lättsålr om den får behålla det svarta istället för orginaltaket. Gör det sån skillnad?

Varför åka fort när man kan åka brett?

62 Inlägg
2 januari 2008
Ja det gör mycket stor skillnad med svart tak i bilen, tycker ja då allafall då jag bytt ut mitt till de.

//sebbe

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
2 januari 2008
om jag ska vara ärlig så tror jag inte att det är särskillt många som bryr sej om taket:P om du vill ha det så hade jag plockat ur det, det är ju inte direkt ofta man sitter och tittar i taket, eller?tongue så blocka ur det och sätt dit det vanliga! jag skulle inte direkt kolla hur taket ser ut om jag skulle köpa bil, bara det är helt så:)

huh?
10 427 Inlägg
2 januari 2008
Svart innertak är ju lite 'rare', tycker du ska behålla det om du har ett annat bra att stoppa i bilen smile

helt galen
388 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
szebban_945 skrev:
Ja det gör mycket stor skillnad med svart tak i bilen, tycker ja då allafall då jag bytt ut mitt till de.

Jag tycker också att det är stor skillnad, var inne på att behålla det, blir nog att fixa fram ett ljust att sätta i innan jag säljer i så fall...

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
3 januari 2008
Vart får man tag i ett svart innertak till en 945?? *vill ha**

helt galen
388 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
Jag TROR att det kommer från en turbo... Mitt får du iaf inte! Då får du köpa hela bilen till överpris! big_smile Ger sjukt mysig känsla med svart innertak, svart inredning och bred remsa svart i rutan... Tror att det syns lite på någon av bilderna på min bil...

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
5 januari 2008
Det är rätt lätt att klä om också... Lyft ut taket, kör på med spraylim och klä med svart textil, gärna lite elastisk. Återmontera. Typ.... tongue

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Har den bredaste v70in :)
93 Inlägg
5 januari 2008
klä om det nya, jag har gjort det i mina v70:is det blir så mycket snyggare

BREDASTE V70:IN ;p

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
6 januari 2008
vulture skrev:
Det är rätt lätt att klä om också... Lyft ut taket, kör på med spraylim och klä med svart textil, gärna lite elastisk. Återmontera. Typ.... tongue

// Ellen smile

hmm.. ja, hela denna helgen gick till att blästra, spackla, slipa o lacka vinterbilen så kommande helg kanske man skulle ägna sig åt lite syslöjd..  big_smile

helt galen
388 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
OK. Ni som har klätt om innertak, var hittade ni bra material, dvs lim och tyg?

62 Inlägg
9 januari 2008
spray lim i färgaffären å tyet i tygaffären:P

//sebbe

helt galen
388 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Tygaffären låter smart! Men är det plysch eller slätt eller vilken typ av tyg blev det? Och vad kostar det?
Du har ingen bild på det omklädda taket?
Senast redigerat av Volvotjej84 (12 januari 2008)

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
12 januari 2008
Nä, men leta efter något tyg som är lite elastiskt, ytan spelar mindre roll. Har sett tak klädda i fleecetyg som blivit riktigt snygga, så det mesta funkar.

Priser vet jag inte, men runt 100 kronor metern är nog inte helt orimligt för tyg, men du kan hitta för 20-30 kronor och 300 med så...? Bara iväg och leta! smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök