vadå inte ekonomin, va vill du ge ? Min 320 kosta inte mycke.. å den är i fint skick..
6an är ju som många säger rätt segstartad men d säger sig självt att en tung motor me lite effekt får den kurvan.. Men ja tycker d duger fint å man kommer ändå upp i olagliga farter snabbt om man växlar rätt.. Fördelen är ju att dom sjunger så underbart å har mer vrid än 4orna.. att ligga i 30-40 på 5an är inga problem heller..
Dock så har dom låg utväxling å varvar en del..ca 3500 i 120 men d får man leva me..
Bensinmässigt så ligger min runt litern oavsett hur ja kör..brukar ändå sluta me att den dratt drygt 1liter/mil när ja tankar.. lite surt.. men d e ju stor tank så man ska inte gnälla.. hehe
Dock så har ja tröttnat lite på den å kommer antagligen sälja den efter sommaren..
Har hört att 318is ska va pigg som en 320 (om inte mer) och ändå ganska bränslesnål som en 318/316, dock bara vad jag fått för mig efter lite läsande på autopower.
En följd fråga, vad skiljer 318i och 318is motorn?
318(M10) är 8v motor på 105hm men 113hk efter -89(88-94) då är det gamla iS motor(M40). 318iS(M42) är 16v på 136hk men efter -90.
Har hört att 318is ska va pigg som en 320 (om inte mer) och ändå ganska bränslesnål som en 318/316, dock bara vad jag fått för mig efter lite läsande på autopower.
En följd fråga, vad skiljer 318i och 318is motorn?
Is e 16v. Billigast går nog 4orna, min 2,5a drar väl strax under litern beroende på hur du kör men då har jag hög utväxling