2893
Sök

Nyfiken! Vilket steg till GZPW 12SPL?

230 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Kikade runt lite på ground zeros hemsida, på Plutonium-serien speciellt. Såg då att plutonium-basarna har 2x1 ohms impedans. Vad ska man använda för steg till en sån bas? som jag förstått det blir väl impedansen 0.5 om man parallellkopplar spolarna.

Second place is the first loser

1 058 Inlägg
31 december 2007
empe skrev:
Kikade runt lite på ground zeros hemsida, på Plutonium-serien speciellt. Såg då att plutonium-basarna har 2x1 ohms impedans. Vad ska man använda för steg till en sån bas? som jag förstått det blir väl impedansen 0.5 om man parallellkopplar spolarna.

japps, eller 2ohm om man seriekopplar. det skulle säkert spela ypperligt med ett sinus live sl-a 3000!

PoLoud =D

50 Inlägg
31 december 2007
behöver ju inte ha bara ett steg heller, två likadana monoblock som e 1ohm stabila skulle ju me funka.
ett per spole.

84 Inlägg
2 januari 2008
Ett Sinus Live sl-a 3000 är för klent för en GZPW 12SPL.
Den basen vill ha betydligt mer effekt!

Precis som bobboski föreslår: två likadana monoblock, som är stabila i 1 ohm, ett per spole.
T ex  2 st Ground Zero GZPA 1.4000D.

Samt en stor hög med batterier....

Mokke @ Team1

trucken
563 Inlägg
2 januari 2008
skippa sinuslive prylarna...

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

230 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
apoteket00 skrev:

Mjoo, ett Sinus Live till en värsting som Ground Zero Plutonium känns lite som att mattsvartrolla en ny Audi R8, typ. Det blir bara inte bra, nånstans.

1 058 Inlägg
3 januari 2008
Decibel körde ju med 4 st Sinus 1500 på 2st ground zero spl 12or wink

men kan hålla med om att det kanske inte är det absolut roligaste att visa upp sina sviiiiindyra gz-basar och sina "budget" steg..

PoLoud =D

tokfrans
982 Inlägg
3 januari 2008
apoteket00 skrev:

grr.,,

2 911 Inlägg
3 januari 2008
Inget fel på sinus, det var resultatet av när jag körde GZ och Sinus som gjorde att vi började sälja grejjerna över huvudtaget.

151.8dB med en mattsvartrollad R8 är inte fy skam wink

Annars är Hifonics roliga kandidater till dessa basar, låter ohyggligt bra.

1 058 Inlägg
3 januari 2008
Decibel skrev:
Inget fel på sinus, det var resultatet av när jag körde GZ och Sinus som gjorde att vi började sälja grejjerna över huvudtaget.

151.8dB med en mattsvartrollad R8 är inte fy skam wink

Annars är Hifonics roliga kandidater till dessa basar, låter ohyggligt bra.

HAHAHA ! big_smilebig_smile
Senast redigerat av vw_performance (3 januari 2008)

PoLoud =D

108 Inlägg
4 januari 2008
sen  körde ju decibel iof inte PLUTONIUM SPL, utan Nuclear SPL. visserligen högt de med smile

Men får en känsla av att plutoniumbasen e några strå vassare smile.  O ärligt talat, du kan nog köra dubbla gzpa 4000w steg, eller 6000w med för den delen. Dom brukar klara en del stryk dedär basarna ^^

är själv SÅ sugen på o ta hem en plutonium 15 efter att ha kikat på videon som finns här på garaget, med 2 sånna ;P GOD DAMN!

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan

2 911 Inlägg
4 januari 2008
Ah, stämmer stämmer, va nuclear jag körde.

Fan, blev sugen på Plutionium jag också nu, farligt att beställa grejjer på natten...

424 Inlägg
4 januari 2008
Ground Zero plutonium GZPA 1.8000 steg skulle väl sitta fint på basen kan jag tro ? !

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

1 058 Inlägg
4 januari 2008
DjClabbe skrev:
sen  körde ju decibel iof inte PLUTONIUM SPL, utan Nuclear SPL. visserligen högt de med smile

Men får en känsla av att plutoniumbasen e några strå vassare smile.  O ärligt talat, du kan nog köra dubbla gzpa 4000w steg, eller 6000w med för den delen. Dom brukar klara en del stryk dedär basarna ^^

är själv SÅ sugen på o ta hem en plutonium 15 efter att ha kikat på videon som finns här på garaget, med 2 sånna ;P GOD DAMN!

du menar den som flexar nåt jävulskt antar jag wink helt sjukt ...

PoLoud =D

230 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
2st 15" Plutonium-basar lär ju kräva nå enormt mycket effekt. Om man alltså bör ha ett steg till varje spole om man inte har något som klarar att leverera effekten i 2ohm, vilket för mig låter osannolikt, så behöver man alltså fyra slutsteg som drar nå grymt mycket ström. Hela bagaget lär ju vara smockfullt med batterier.

108 Inlägg
27 februari 2008
empe skrev:
2st 15" Plutonium-basar lär ju kräva nå enormt mycket effekt. Om man alltså bör ha ett steg till varje spole om man inte har något som klarar att leverera effekten i 2ohm, vilket för mig låter osannolikt, så behöver man alltså fyra slutsteg som drar nå grymt mycket ström. Hela bagaget lär ju vara smockfullt med batterier.

De stämmer rätt bra de. Men å andra sidan så är det ju tävlingsgrejjer, så då är de okej o ha hela skuffen full med batterier wink.

Åker själv runt med "bara" 2 gz uranium 12or matat av ett nuclear monoblock. Det rockar rejält, all musik blir rolig, man får rättså svårt o andas, man planerar sina andetag som är ett djupt var 10sek typ tongue.

Men visst, jag skulle vilja ha nå värre endå, kör grejjerna i botten känns de som ^^. Film kanske kommer upp lite senare...wink

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan

Sök