jojo låter som en helcool ide
har för mig att det är torsen differential som måste ha lite snurr på frammhjulen för att bakhjulen ska driva... vet i fan vad de e för nåt på en audi...... men de måste ju gå att spärra ........
"The Torsen (from Torque Sensing) works as an open differential when the amount of torque going to each wheel is equal. As soon as one wheel starts to lose traction, the difference in torque causes the gears in the Torsen differential to bind together. The design of the gears in the differential determines the torque bias ratio. For instance, if a particular Torsen differential is designed with a 5:1 bias ratio, it is capable of applying up to five times more torque to the wheel that has good traction.
These devices are often used in high-performance all-wheel-drive vehicles. Like the viscous coupling, they are often used to transfer power between the front and rear wheels. In this application, the Torsen is superior to the viscous coupling because it transfers torque to the stable wheels before the actual slipping occurs.
However, if one set of wheels loses traction completely, the Torsen differential will be unable to supply any torque to the other set of wheels. The bias ratio determines how much torque can be transferred, and five times zero is zero." taget från how stuff works.xxx
bara undrade hade varit lite orginelt
bakvagn finns att plocka från Fiat croma, lancia thema eller kanske alfa romeo 164
...... är ju samma bottenplatta....... kanske inte bolt on men ändå sen kanske man kan änvända "kardantunneln" eller vad man nu ska kalla de till kardanen och dra en sidepipe istället
de gallar ju att tänka positivt allt går...........har för mig att alfa hade en 164 4 krafsare men är dock lite osäker det va nog i alla fall en ferrari spis......