3503
Sök

skillnad med racekatt?

Livsnjutare
403 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
funderar på o skaffa 3" hela vägen, men är race katt ngt måste? dom e ju rätt dyra o så, vad gör den för funktion, finns det ngt alternativ? ha d

Gta Iv 31april

2 201 Inlägg
10 mars 2008
du kan behålla original katten istället.
men du kommer märka skillnad mellan original o race
http://www.katalysatorteknik.com/

427 Inlägg
10 mars 2008
det finns de som är godkända av sbp men dom är skit dyra. Om du inte kör mycket på stripp eller bana och mest vill ha avgassystemet för ljudet är det bättre att ha orginal kat så skadar man miljön lite mindre.
Nån enstaka lite hk som det kan ge är det inte värt om bilen inte brukas för tävling.

1 661 Inlägg
10 mars 2008
Lars-P skrev:
det finns de som är godkända av sbp men dom är skit dyra. Om du inte kör mycket på stripp eller bana och mest vill ha avgassystemet för ljudet är det bättre att ha orginal kat så skadar man miljön lite mindre.
Nån enstaka lite hk som det kan ge är det inte värt om bilen inte brukas för tävling.

enstaka lite? plockar mellan 10-25hk beroende på effekt.

1 079 Inlägg
10 mars 2008
Lars-P skrev:

3" sportkatten från katalysatorteknik som kostar 1750:- , är godkänd för bilprovningen och klarar deras mätningar iaf, och det är inga fel alls på besiktningen kört med min i 2år och gått igenom med bra värden, gäller bara att låta katten bli varm innan man kör in men det gäller ju alla kattar, så man får köra lite innan bes.
Senast redigerat av Madhouse (10 mars 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Anställd.. =)
126 Inlägg
10 mars 2008
Godkänd av bilprovningen???
Hmm de universal kattar som finns ska väl klara kraven annars får de väl inte säljas som det?...
Dom ska väl fungera allihopa så länge dom klarar avgasflödet... (liter volymen som de är märkta med)
Har använt en T5 orginal katt på min gamla Kadett GSI funkade skit fint..
gick ju lätt igenom besiktningen iallafall.. Tänkte ha något liknande på nästa Leksak..
smile

Skaffa en begangnad som är till en större motor volym bara..

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

Robban
13 Inlägg
10 mars 2008
Kan de inte va så att de är likadan katt på 2,0t och T4:an.

"man ser inte skogen för alla träd"

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök