2400
Sök

hjälp ang chip, styrbox saab 9000

med lem
1 925 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
tjena !

det är såhär va,, jag har en saab 9000 2,3t 170hk ...en kompis till mig har en 9000 -95 som har 200hk org men är chippad till 260hk ( säger han iaf )

kan jag använda hans box till min bil o få 260hk ? eller det funkar inte alls ?

en sak till, det är den boxen som sitter under kåpan vid torpedväggen va ?

Mvh filip

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

BMW fantast
1 172 Inlägg
9 juli 2007
nää det tror jag kanappast du kan.. tror det bli lite fel... sitter inte boxen på passagerarsidan...  till vänser om fötterna och framför dörrarna.. där sitter den på 93:orna iaf... fast 95orna har har vid torpeden,.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

5 710 Inlägg
9 juli 2007
Om minnet är med mig har -95:an ingen startspärr medans din något nyare har det= du kan inte använda hans box.
Går kanske att lösa med lite trix o fix med 1:or och 0:or men det finns en sak till att ta hänsyn till.....:
Värmeplattor. En pryl som sitter mellan insug/topp och har sin styrning ifrån boxen.
= det finns några saker att ta hänsyn till och det kan vara ett bra drag att köpa en egen box istället.

Boxen förresten hittar du som du trodde under locket som täcker utrymmet mellan framruta-->motorrum (akvariet)

MVH Jonas
..............

med lem
1 925 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
jonTe skrev:
Om minnet är med mig har -95:an ingen startspärr medans din något nyare har det= du kan inte använda hans box.
Går kanske att lösa med lite trix o fix med 1:or och 0:or men det finns en sak till att ta hänsyn till.....:
Värmeplattor. En pryl som sitter mellan insug/topp och har sin styrning ifrån boxen.
= det finns några saker att ta hänsyn till och det kan vara ett bra drag att köpa en egen box istället.

Boxen förresten hittar du som du trodde under locket som täcker utrymmet mellan framruta-->motorrum (akvariet)

okej,,saken är den att jag bara skullet esta hans box,, för hans bil ska skrotas så ville prova den,,, men ni rekomenderar altså att inte ens prova boxen ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

2 911 Inlägg
9 juli 2007
Nej, den kommer inte starta, och gör den de så kommer den gå som en påse nötter.

tuningservice.se
91 Inlägg
20 april 2008
varför skulle den gå som en påse nötter om den skulle starta. går ju att ändra i vss så den startar.

Sök